نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorصیامی, سحرfa_IR
dc.contributor.authorگرجی, محمدباقرfa_IR
dc.contributor.authorگریمر, مارتینfa_IR
dc.contributor.authorمارتین, آنجلاfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T23:30:23Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T23:30:23Z
dc.date.available1399-07-08T23:30:23Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T23:30:23Z
dc.date.issued2020-09-22en_US
dc.date.issued1399-07-01fa_IR
dc.date.submitted2019-11-03en_US
dc.date.submitted1398-08-12fa_IR
dc.identifier.citationصیامی, سحر, گرجی, محمدباقر, گریمر, مارتین, مارتین, آنجلا. (1399). سرمایه روانشناختی، جو امن روانی- اجتماعی و رفتارهای فرانقش کارکنان و مشتری. مطالعات رفتار سازمانی, 9(3), 105-138.fa_IR
dc.identifier.issn2322-1518
dc.identifier.issn3456-6452
dc.identifier.urihttp://obs.sinaweb.net/article_44646.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/156537
dc.description.abstractاین پژوهش با هدف بررسی رابطه بین جو سازمانی حمایتی و رفتارهای مشارکت جویانه مثبت مشتری با توجه به نقش پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر سرمایه روانشناختی و جو امن روانی- اجتماعی سازمان بر رفتارهای فرانقش درگیری مشتری با توجه به نقش میانجی رفتارهای فرانقش کارکنان، اعم از رفتارهای انطباقی و پیشگامانه انجام شده است. همچنین این پژوهش، نقش تعدیلی جو امن روانی- اجتماعی سازمان را در رابطه بین سرمایه روانشناختی و رفتارهای فرانقش کارکنان مورد بررسی قرار داده است. پژوهش از نظر هدف کاربردی و از لحاظ نحوه گردآوری داده ها، پیمایشی/ همبستگی است. نمونه ها با توجه به یکسان سازی شامل 200 کارمند و 200 مشتری شرکتهای بیمه بودند که به روش تصادفی طبقه ای و تصادفی ساده انتخاب شدند. داده ها با استفاده از روش معادلات ساختاری و نرم افزارهای 24 SPSS ، 23 Amosو برنامه Process macro تجزیه و تحلیل گردید. یافته ها، حاکی از تاثیر مستقیم سرمایه روانشناختی و جو امن روانی-اجتماعی بر رفتارهای فرانقش مربوط به کار کارکنان دارد. نتایج همچنین تائید کرد که رفتارهای فرانقش کارکنان رابطه معناداری با رفتارهای فرانقش مشتری دارند. نهایتا، یافته ها نشان داد که جو امن روانی-اجتماعی به عنوان یک عامل سازمانی در تعامل با سرمایه روانشناختی، بر رفتارهای فرانقش مربوط به کار کارکنان تاثیر مثبت دارد.fa_IR
dc.format.extent764
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن علمی مدیریت رفتار سازمانیfa_IR
dc.relation.ispartofمطالعات رفتار سازمانیfa_IR
dc.relation.ispartofOrganizational Behaviour Studies Quarterlyen_US
dc.subjectسرمایه روانشناختیfa_IR
dc.subjectجو امن روانی-اجتماعیfa_IR
dc.subjectرفتار انطباقیfa_IR
dc.subjectرفتار پیشگامانهfa_IR
dc.subjectدرگیری مشتریfa_IR
dc.subjectرفتار شهروندیfa_IR
dc.titleسرمایه روانشناختی، جو امن روانی- اجتماعی و رفتارهای فرانقش کارکنان و مشتریfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentمربی، گروه مدیریت، واحد علی‌آباد کتول، دانشگاه آزاد اسلامی، علی‌آباد کتول، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، گروه مدیریت، واحد علی‌آباد کتول، دانشگاه آزاد اسلامی، علی‌آباد کتول، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentاستاد، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تاسمانیا، هوبارت، استرالیا.fa_IR
dc.contributor.departmentاستاد، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تاسمانیا، هوبارت، استرالیا.fa_IR
dc.citation.volume9
dc.citation.issue3
dc.citation.spage105
dc.citation.epage138


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد