نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorعزیزی علویجه, افسانهfa_IR
dc.contributor.authorامام جمعه, محمدرضاfa_IR
dc.contributor.authorشمس, محسنfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T23:28:54Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T23:28:54Z
dc.date.available1399-07-08T23:28:54Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T23:28:54Z
dc.date.issued2020-02-20en_US
dc.date.issued1398-12-01fa_IR
dc.date.submitted2018-10-11en_US
dc.date.submitted1397-07-19fa_IR
dc.identifier.citationعزیزی علویجه, افسانه, امام جمعه, محمدرضا, شمس, محسن. (1398). بررسی باورهای هستی شناختی دانش آموزان پایة چهارم ابتدایی و کتاب های درسی هدیه های آسمان براساس مؤلفه های مبانی هستی شناسی در سند تحول بنیادین. پژوهش های هستی شناختی, 8(16), 231-258. doi: 10.22061/orj.2020.1212fa_IR
dc.identifier.issn2345-3761
dc.identifier.issn2676-4490
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22061/orj.2020.1212
dc.identifier.urihttp://orj.sru.ac.ir/article_1212.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/156039
dc.description.abstract<strong>پژوهش حاضر با هدف بررسی دیدگاه دانش­آموزان پایه چهارم در باب شناخت خداوند و عالم هستی بر اساس مبانی هستی­شناسی مندرج در مبانی نظری <em>سند تحول بنیادین</em> (ملهم از نظریه ملاصدرا) و همچنین بررسی کتاب هدیه­های آسمان پایه دوم تا چهارم از نظر همسویی با این مبانی است. جامعه آماری شامل کتاب </strong><strong>مبانی</strong><strong>نظری</strong><strong>تحول</strong><strong>بنیادین،</strong><strong>چاپ </strong><strong>2018</strong><strong>،</strong><strong>کتاب­های هدیه­های آسمان پایه دوم تا چهارم و نیز از بین دانش­آموزان پایه چهارم دختر در منطقه </strong><strong>20 </strong><strong>تهران، </strong><strong>25 </strong><strong>نفر به صورت تصادفی خوشه­ای از بین مدارس غیر­انتفاعی و دولتی انتخاب شدند. روش پژوهش، کیفی است که با استفاده از پدیدارشناسی و تحلیل مضمون انجام شده است. در تحلیل محتوا برای استخراج مؤلفه­ها و کدگذاری از تحلیل مضمون (تم) و برای تحلیل داده­های حاصل از تحلیل محتوا از روش آنتروپی شانون استفاده شد. نتایج</strong><strong> نشان داد؛ همسویی در </strong><strong>باور دانش­آموزان در باب هستی­شناسی </strong><strong>و مؤلفه­های این بخش از <em>سند تحول بنیادین</em> وجود دارد. همچنین ضریب اهمیت روش آنتروپی شانون نشان داد آشنایی با صفات خداوند با </strong><strong> </strong><strong>55</strong><strong>صدم</strong><strong>،</strong><strong>نحوة ارتباط با </strong><strong>خداوند </strong><strong> </strong><strong>24</strong><strong>صدم</strong><strong> و اشاره به نعمت­های خداوند با </strong><strong>20</strong><strong>صدم به ترتیب بیشترین و کمترین  میزان اهمیت را در کتاب­های هدیه­های آسمان داشته است که نیازمند بررسی بیشتر </strong><strong>برای</strong><strong> ارتباط مستحکم بین صفات بی­شمار خداوند و ذکر نعمت­های همسو با این صفات از نگاه عینی­گراییِ همراه با تفکر و تعقل­محوری است تا زمینه پرورش خلاقیت از کودکی فراهم شود. </strong>fa_IR
dc.format.extent1740
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییfa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییen_US
dc.relation.ispartofپژوهش های هستی شناختیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Ontological Researchesen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22061/orj.2020.1212
dc.subjectهستی شناسیfa_IR
dc.subjectسند تحول بنیادینfa_IR
dc.subjectکتاب هدیه های آسمانfa_IR
dc.subjectدانش آموزانfa_IR
dc.titleبررسی باورهای هستی شناختی دانش آموزان پایة چهارم ابتدایی و کتاب های درسی هدیه های آسمان براساس مؤلفه های مبانی هستی شناسی در سند تحول بنیادینfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری برنامه ریزی درسی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار برنامه ریزی درسی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری فلسفه و کلام اسلامی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهرانfa_IR
dc.citation.volume8
dc.citation.issue16
dc.citation.spage231
dc.citation.epage258


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد