| dc.contributor.author | عزیزی علویجه, افسانه | fa_IR | 
| dc.contributor.author | امام جمعه, محمدرضا | fa_IR | 
| dc.contributor.author | شمس, محسن | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 1399-07-08T23:28:54Z | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 2020-09-29T23:28:54Z |  | 
| dc.date.available | 1399-07-08T23:28:54Z | fa_IR | 
| dc.date.available | 2020-09-29T23:28:54Z |  | 
| dc.date.issued | 2020-02-20 | en_US | 
| dc.date.issued | 1398-12-01 | fa_IR | 
| dc.date.submitted | 2018-10-11 | en_US | 
| dc.date.submitted | 1397-07-19 | fa_IR | 
| dc.identifier.citation | عزیزی علویجه, افسانه, امام جمعه, محمدرضا, شمس, محسن. (1398). بررسی باورهای هستی شناختی دانش آموزان پایة چهارم ابتدایی و کتاب های درسی هدیه های آسمان براساس مؤلفه های مبانی هستی شناسی در سند تحول بنیادین. پژوهش های هستی شناختی, 8(16), 231-258. doi: 10.22061/orj.2020.1212 | fa_IR | 
| dc.identifier.issn | 2345-3761 |  | 
| dc.identifier.issn | 2676-4490 |  | 
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22061/orj.2020.1212 |  | 
| dc.identifier.uri | http://orj.sru.ac.ir/article_1212.html |  | 
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/156039 |  | 
| dc.description.abstract | <strong>پژوهش حاضر با هدف بررسی دیدگاه دانشآموزان پایه چهارم در باب شناخت خداوند و عالم هستی بر اساس مبانی هستیشناسی مندرج در مبانی نظری <em>سند تحول بنیادین</em> (ملهم از نظریه ملاصدرا) و همچنین بررسی کتاب هدیههای آسمان پایه دوم تا چهارم از نظر همسویی با این مبانی است. جامعه آماری شامل کتاب </strong><strong>مبانی</strong><strong>نظری</strong><strong>تحول</strong><strong>بنیادین،</strong><strong>چاپ </strong><strong>2018</strong><strong>،</strong><strong>کتابهای هدیههای آسمان پایه دوم تا چهارم و نیز از بین دانشآموزان پایه چهارم دختر در منطقه </strong><strong>20 </strong><strong>تهران، </strong><strong>25 </strong><strong>نفر به صورت تصادفی خوشهای از بین مدارس غیرانتفاعی و دولتی انتخاب شدند. روش پژوهش، کیفی است که با استفاده از پدیدارشناسی و تحلیل مضمون انجام شده است. در تحلیل محتوا برای استخراج مؤلفهها و کدگذاری از تحلیل مضمون (تم) و برای تحلیل دادههای حاصل از تحلیل محتوا از روش آنتروپی شانون استفاده شد. نتایج</strong><strong> نشان داد؛ همسویی در </strong><strong>باور دانشآموزان در باب هستیشناسی </strong><strong>و مؤلفههای این بخش از <em>سند تحول بنیادین</em> وجود دارد. همچنین ضریب اهمیت روش آنتروپی شانون نشان داد آشنایی با صفات خداوند با </strong><strong> </strong><strong>55</strong><strong>صدم</strong><strong>،</strong><strong>نحوة ارتباط با </strong><strong>خداوند </strong><strong> </strong><strong>24</strong><strong>صدم</strong><strong> و اشاره به نعمتهای خداوند با </strong><strong>20</strong><strong>صدم به ترتیب بیشترین و کمترین  میزان اهمیت را در کتابهای هدیههای آسمان داشته است که نیازمند بررسی بیشتر </strong><strong>برای</strong><strong> ارتباط مستحکم بین صفات بیشمار خداوند و ذکر نعمتهای همسو با این صفات از نگاه عینیگراییِ همراه با تفکر و تعقلمحوری است تا زمینه پرورش خلاقیت از کودکی فراهم شود. </strong> | fa_IR | 
| dc.format.extent | 1740 |  | 
| dc.format.mimetype | application/pdf |  | 
| dc.language | فارسی |  | 
| dc.language.iso | fa_IR |  | 
| dc.publisher | دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی | fa_IR | 
| dc.publisher | دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی | en_US | 
| dc.relation.ispartof | پژوهش های هستی شناختی | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | Journal of Ontological Researches | en_US | 
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22061/orj.2020.1212 |  | 
| dc.subject | هستی شناسی | fa_IR | 
| dc.subject | سند تحول بنیادین | fa_IR | 
| dc.subject | کتاب هدیه های آسمان | fa_IR | 
| dc.subject | دانش آموزان | fa_IR | 
| dc.title | بررسی باورهای هستی شناختی دانش آموزان پایة چهارم ابتدایی و کتاب های درسی هدیه های آسمان براساس مؤلفه های مبانی هستی شناسی در سند تحول بنیادین | fa_IR | 
| dc.type | Text | en_US | 
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR | 
| dc.contributor.department | دانشجوی دکتری برنامه ریزی درسی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران | fa_IR | 
| dc.contributor.department | دانشیار برنامه ریزی درسی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران | fa_IR | 
| dc.contributor.department | دانشجوی دکتری فلسفه و کلام اسلامی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران | fa_IR | 
| dc.citation.volume | 8 |  | 
| dc.citation.issue | 16 |  | 
| dc.citation.spage | 231 |  | 
| dc.citation.epage | 258 |  |