مرور دوره 1, شماره 3 بر اساس عنوان

  • بازتاب زیباشناختی مکتب باروک در شعرحافظ 

    علوی مقدم, مهیار؛ رجبی, مسلم (دانشگاه پیام نور, 2013-08-23)
    حافظ یکی از شاعران بزرگ و مضمون آفرین در ادب فارسی است که اندیشه های دقیق و ذهن خلّاق و طبع بدیع و نکته سنج های وی،او را در میان شاعران ادب فارسی ،ممتاز و برجسته ساخته است.از آن جایی که قالب شعری وی غزل است و در آن، مضامین ...

  • بر پلکان شعر سایه(بررسی موسیقی بیرونی در شعر هوشنگ ابتهاج) 

    پیامنی, بهناز؛ بیابانگرد, مهری (دانشگاه پیام نور, 2013-08-23)
    چکیده:هوشنگ ابتهاج (ه.ا.سایه)، از جمله شاعران برجسته‌ی معاصر است. که آشنایی او با علم موسیقی موجب گردیده، توجه ویژه‌ا‌ی به موسیقی شعر خویش داشته باشد. به گونه‌ای که می‌توان موسیقیِ شعر سایه را، ستون فقرات شعر او ...

  • براعت استهلال در تاریخ جهانگشای جوینی 

    رویانی, وحید؛ سنچولی, اردشیر (دانشگاه پیام نور, 2013-08-23)
    چکیده براعت استهلال سابقه‌ای به دیرپایی ادب فارسی دارد و در زبان پهلوی نیز شواهدی از آن وجود دارد، بلاغیون برای این صنعت تعاریف گوناگونی ذکر کرده‌اند، و از میان آنها عناصر مشترک زیر را می توان مشخص کرد: قرار گرفتن ...

  • بررسی تطبیقی عنصر فضا در منظومه های "لیلی و مجنون" نظامی گنجوی و مکتبی شیرازی 

    محمدی بدر, نرگس؛ ارشادی, سمیه (دانشگاه پیام نور, 2013-08-23)
    عنصر فضا در داستان از جمله عوامل موثر بر خواننده است که حس نشاط، اندوه، هیجان، هراس و عشق یا نفرت را‌ ممکن است ایجاد کند؛ ازسویی فضا رابطه‌ای تنگاتنگ با دیگر عناصر داستان همچون شخصیت، گفتگو، لحن، طرح یا پیرنگ و... دارد؛ ...

  • بررسی روایت و تصویرگری در گرشاسبنامه 

    جعفری, مرتضی (دانشگاه پیام نور, 2013-08-23)
    چکیده : در این مقاله سعی شده است علاوه بر ، بررسی شاهنامه و گرشاسبنامه از نظر زیبایی شناسی و ساختار های زبانی و فکری ، آنها را با روشی تحلیلی از حیث کیفیت روایت و تصویرگری بسنجیم .روایت ها و تصویرگری های اسدی در ...