نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorگیوی, مجتبیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T23:27:13Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T23:27:13Z
dc.date.available1399-07-08T23:27:13Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T23:27:13Z
dc.date.issued2016-08-22en_US
dc.date.issued1395-06-01fa_IR
dc.date.submitted2016-08-02en_US
dc.date.submitted1395-05-12fa_IR
dc.identifier.citationگیوی, مجتبی. (1395). چگونگی تأثیرات رنگ در بسته بندی، بازاریابی و میزان فروش. فصلنامه علمی علوم و فنون بسته بندی, 7(26), 32-45.fa_IR
dc.identifier.issn2228-6675
dc.identifier.urihttps://packaging.ihu.ac.ir/article_201420.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/155423
dc.description.abstractفیلیپ کاتلر می­گوید: «کاربرد پیوسته از یک رنگ خاص به ماندگاری و جا افتادن نام بازرگانی کمک می­کند.»رنگ به عنوان یکی از ابزارهای مهم بازاریابی، در فروش بسیاری از محصولات به خصوص محصولات مصرفی است. از آنجایی که بسیاری از خریدها در مراکز بزرگ و زنجیره­ای بدون هیچ گونه برنامه­ریزی قبلی انجام می­گیرد، نقش رنگ در جلب توجّه خریداران بسیار مهم است. بسته­ای می­تواند در جذب مشتری موفق باشد که زیبا و جذّاب طراحی و رنگ­آمیزی شده باشد. رنگ، اولین چیزی است که بیننده از دیدن بسته­بندی یک کالا درک می­کند، شکل­ها و نوشته­ها بعد از رنگ سبب جذب بیننده می­گردند. به همین دلیل، رنگ یکی از مهم­ترین عوامل انگیزشی در خرید محصول است. نکته­ای که باید مورد توجّه قرار گیرد، استفاده به جا از رنگ­ها در طراحی و بسته­بندی کالاها می­باشد. مصرف­کننده باید قادر به تشخیص ارتباط میان محصول و استفاده آن در اولین نگاه باشد. باید توجّه نمود که رنگ­ها سریع­ترین و مستقیم­ترین وسیله برای دستیابی به این هدف هستند چرا که مشتری را در اولین نگاه جذب می­کنند و هدف محصول را به مشتری می­رسانند. رنگ‏هایی که در بسته­بندی به کار می‏رود بسیار مهم‏ هستند، حتّی از جملاتی که مورد استفاده قرار می‏گیریند، اثر گذارتر می­باشند، به این سبب است که رنگ‏ها و طرح‏ها توجّه مشتریان را جلب می‏کنند و باعث می‏شوند که مخاطبان بیشتری کالاهای شما را ببینند. روانشناسان معتقدند رنگ می‏تواند تا ۶۰ درصد پذیرش، انتخاب محصولات یا خدمات مؤثر باشد. به این مثال توجّه کنید: شما یک طرح سیاه و سفید و یک طرح با رنگ‏های آبی و زرد و سیاه می‏بینید، کدام یک از این دو طرح را اول می‏بینید؟ آیا شما اول طرح سیاه و سفید را می‏بینید؟fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه جامع امام حسین (ع)fa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه علمی علوم و فنون بسته بندیfa_IR
dc.subjectرنگfa_IR
dc.subjectروانشناسی رنگfa_IR
dc.subjectبسته بندیfa_IR
dc.subjectبازاریابیfa_IR
dc.subjectفروشfa_IR
dc.titleچگونگی تأثیرات رنگ در بسته بندی، بازاریابی و میزان فروشfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران شمال، باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، تهرانfa_IR
dc.citation.volume7
dc.citation.issue26
dc.citation.spage32
dc.citation.epage45


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد