• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهشنامه بازرگانی
    • دوره 14, شماره 54
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهشنامه بازرگانی
    • دوره 14, شماره 54
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی تاثیر کاربرد تجارت الکترونیکی بر میزان صادرات فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی

    (ندگان)پدیدآور
    پدیدآور نامشخص
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    611.7کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    جهانی شدن بازارها، یکپارچگی اقتصاد جهانی، رقابت شدید، عدد امینادان، نایایددار محنط تجارت در سطح جهان الزامات نویای را برا کشورهایی که علاقه ماد به بقاء و رقابت در محنط ینچنده و نایایدار اقتصاد جهانی هستاد، یدید آورده اند. اید الزامدات، در بررنرندده موارد هیچون استفاده از ابزارها، تکاولوژ ها و روش ها جدید برا انجدا عاالندت هدا تجار از جیله صادرات است. با توجه به ای که به زعم برخی از صاحباظران، اقتصاد آیادده اقتصاد شبکه محور خواهد بود، برخوردار از توانیاد ها هیچون توان صادرات به روش الکتروننکی برا حضور موعق در چان اقتصاد ضرورت دارد. در ای تحقنق تاثنر کاربرد تجارت الکتروننکی بر منزان صادرات عرآورده ها نفت، راز و یتروشنیی مورد بررسی قرار ررعته و نتنجه رنر و ینشاهادات لاز ارائه رردیده اسدت . در ای تحقنق ضی مرور ادبنات نظر تحقنق، به تبن موضوع و روش تحقنق یرداخته است. برا اجرا یژوهش از روش مندانی که با مطالاه کتابخانه ا مورد یشتنبانی قرار ررعتده، استفاده شده است. نیونه آمار شامل شرکت ها عضو اتحادیه صادرکاادران عرآورده ها نفت، راز و یتروشنیی است. یس از بررسی ادبندات تحقندق و تجزیده و تحلندل شداخ هدا توانیاد ها تجارت الکتروننکی 42 شاخ اصلی در قالب سه متغنر بهبود کدارایی عرایاددصادراتی، اعزایش درآمد و کاهش هزیاه ها صادراتی، شااسایی و تدوی رردید و داده ها از مریق یرسشاامه جیع آور شد و از تکانک ها کیّی و کنفی آمار برا تجزیده و تحلندل داده ها استفاده شده است که نتایج حاصله حاکی از تداثنر مببدت و ماادی دار کداربرد تجدارت الکتروننکی بر منزان صادرات و سه متغنر مورد ارزیابی می باشد. با توجه بده نتدایج حاصدل از تحقندق بده سناسدتگوارن دولتدی عادان در زمناده صدادرات و هیچادن مددیران عادان در زمناده صدادرات توصدنه مدی ردردد هرچده بنشدتر بده امدر تجدارت الکتروننکی به ماظور توساه صادرات، در تدوی سناست هدا صدادراتی خدود توجده لاز را ماظور دارند
    کلید واژگان
    فناوری اطلاعات و ارتباطات / تجارت الکترونیکیی / کسی و کیار الکترونیکیی / بازارییابی الکترونیکی / اینترنت / صادرات

    شماره نشریه
    54
    تاریخ نشر
    2010-05-22
    1389-03-01
    ناشر
    موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی
    Institute for Trade Staudies and Research

    شاپا
    1735-0794
    2676-7767
    URI
    http://pajooheshnameh.itsr.ir/article_13729.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/155165

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب