مرور دوره 3, شماره 9 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 6 از 6
-
مشابهتها و تفاوتهای داستانهای کودک و بزرگسال
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان, 2011-05-22)اگرچه همة داستانها با گسترش طرح و شاخ و برگ بخشیدن به آن خلق میشوند، لیکن نحوة به کارگیری پیرنگ آنها با توجه به گروه سنی خوانندگان آن متفاوت است. نویسندهای که سر و کارش با کودکان میافتد، بالاجبار، برای ارتباط با مخاطبان ...
-
اسلوب معادله در غزل سعدی
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان, 2011-05-22)سعدی شاعری استدلالگراست. ابیات او در غزل، به عبارتها و گزارههای منطقی چنان نزدیک میشود که در عین مخیل بودن، بسیار استوار به چشم میآید. یکی از راههای خلق تصاویر هنری و ایجاد زمینههای منطقی و قابل درک، در غزل، اسلوب ...
-
بررسی سه غزل سنایی بر پایه نقد فرمالیستی با تاکید بر آرای گرامون و یاکوبسن
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان, 2011-05-22)نقد فرمالیستی به رویکردی از نقد اطلاق میشود که بین سالهای 1915 تا 1930 در روسیه جریان یافت. این حوزه نقد ادبی، ادبیات را از دیدگاه زبانشناسی بررسی میکند و اثر ادبی را یک مسألة صرفاً زبانی میداند و فرم و شکل اثر را ...
-
جلوة معراج پیامبر، صلّی الله علیه و آله و سلّم، در خمسة نظامی گنجوی
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان, 2011-05-22)سخنسرای گنجه نه تنها در حوزة ترکیبسازی، تصویرگری، مضمونآفرینی و سرودن داستانهای بزمی و عاشقانه سرمشق گویندگانِ زبان فارسی است، بلکه در ذکر بعضی از موضوعات دیگر از جمله واقعة معراج پیامبر اکرم، صلّی الله علیه و آله و ...
-
بررسی و تحلیل نوعی از تصرفات کاتبان در نسخههای خطی
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان, 2011-05-22)نسخههای خطی در واقع سرمایه فرهنگی و گنجینة تاریخ تمدن هر جامعهای است و بیمدد شناخت آنها نمیتوان از آرا، عقاید و به طور کلی تاریخ فرهنگ گذشتگان شناختی حاصل کرد. بدیهی است این آثار مکتوب در هر زبانی و در میان هر جامعه ...
-
عوامل ابهام معنایی در شعر طالبآملی
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان, 2011-05-22)طالب آملی یکی از برجستهترین شاعران طرز تازه است که در میانة دو جریان اصلی سبک هندی قرار دارد. هنجارگریزیهای ابهامآفرین شعر طالب را باید سرآغاز شکلگیری طرز خیال دانست. از آنجا که غالب ابهامات شعری سبک هندی حاصل دستکاریهای ...



