شناسایی ابعاد رضایتمندی خانواده معظم شهدای ناجا از خدمات امور ایثارگران فرماندهی انتظامی استان مرکزی: مطالعه کیفی
(ندگان)پدیدآور
سبزیان, محمدرضایی راد, مجیدهاشمی, صدیقه الساداتنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
زمینه و هدف: آگاهی از میزان و عوامل مؤثر بر رضایتمندی مراجعین یا مشتریان برای سازمانها و دستگاههای دولتی مهم بوده و میتواند باعث افزایش سطح کیفیت خدمات و درنتیجه افزایش میزان رضایتمندی مراجعین و مشتریان شود؛ بنابراین این پژوهش با هدف شناسایی عوامل مؤثر بر رضایتمندی خانواده معظم شهدا از خدمات امور ایثارگران این فرماندهی انجامشده است.
روش: این پژوهش کیفی و از نوع تحلیل موضوعی یا مضمونی بود. جامعه آماری پژوهش210 خانواده شهید تحت پوشش فرماندهی انتظامی استان مرکزی انجام بود. با استفاده از روش نمونهگیری گلوله برفی برای جمعآوری دادهها 6 مصاحبه نیمه عمیق با خانواده معظم شهدا شامل 3 همسر شهید و 3 والدین انجام شد. برای کدگذاری و تحلیل مصاحبهها از نرمافزار MAXQDA استفاده شد. 
یافتهها: ابعاد عملکرد کارکنان اداره ایثارگران، فراهم کردن تسهیلات رفاهی سفرهای تفریحی و زیارتی برای خانوادهها (مشهد، راهیان نور)، تکریم خانواده شهدا، اهدای کمکهای نقدی و غیر نقدی ناجا به خانواده شهدا، انجام سرکشی از خانواده شهدا، اهمیت دادن به نیازها و انتظارات خانواده شهدا، استفاده از نام، تصاویر، زندگینامه و آثار شهدا در اماکن عمومی و مراسم، بهترتیب بهعنوان ابعاد رضایتمندی خانواده شهدا از خدمات فرماندهی انتظامی استان مرکزی شناسایی شد
نتیجهگیری: توجه به هفت بعد فوق و در نظر داشتن این ابعاد در سیاستگذاریهای ناجا در زمینه خدماترسانی به خانواده معظم شهدا علاوه بر بهرهمندی از اجر معنوی، میتواند باعث رضایتمندی هرچه بیشتر خانواده معظم شهدا از این خدمات شده و همچنین باعث میشود اعتبارات و بودجههایی که در راستای این امر اختصاص یافته بهصورت بهینه هزینه شود.
شماره نشریه
22تاریخ نشر
2018-07-231397-05-01
ناشر
فرماندهی انتظامی استان مرکزی- دفترتحقیقات کاربردیسازمان پدید آورنده
فرماندهی انتظامی استان مرکزیدانشگاه علوم انتظامی ناجا
دانشگاه علوم انتظامی امین




