The Need for the Dualist View to Combat Extremism
(ندگان)پدیدآور
سینجلیر, آلیستیر جی
نوع مدرک
Textمقاله علمی- پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
این مقاله میگوید که ما هرگز از شر ذهنیت افراطگرایی رها نخواهیم شد؛ مگر اینکه دیدگاه دوگانه انگارانه غالب و به عنوان بخشی از نظام آموزشی تعلیم داده شود. دیدگاه دوگانه انگارانه دو طرف یک استدلال را در نظر میگیرد؛ در حالیکه دیدگاه افراطگرایانه صراحتاً یک طرف قضیه را در نظر میگیرد؛ بیآنکه شایستگیهای دیدگاه مقابل را لحاظ کند. شایستگیهای دیدگاه دوگانه انگارانه را میتوان در مدارس تعلیم داد به طوری که هرکس یاد میگیرد که نه تنها ذهنیت رفتار افراد دیگر، بلکه تفکر آنها راجع به امور را نیز بشناسد. دیدگاه دوگانه انگارانه دیدگاهی انعطافپذیر است که فرایندهای آزمون و خطای ما در زندگی را نیز در بر میگیرد. این دیدگاه نقطه مقابل دیدگاه یگانه انگاری است که با تمرکز بر یک دیدگاه، سایر دیدگاهها را حذف میکند. دیدگاه افراطگرایی معمولاً یگانه انگارانه بوده و نسبت به سایر دیدگاههای مختلف و متعارضِ دیگر تساهل روا نمیدارد. مقالۀ حاضر خطوط کلی دامنه دو شیوه تفکر یگانه انگاری و دوگانه انکاری را ترسیم میکند و چنین نتیجه میگیرد که شکل نظاممند دوگانه انگاری میتواند راه میانهای بین افراطگریهای تفکر جزمی و شکاکانه باشد. تنها از طریق مطالعات دوگانه انگارانه است که میتوان دیدگاه دوگانه انگارانه را آنگونه که در اینجا مطرح کردهام بسط داد.
کلید واژگان
افراطگراییرفتار
راه میانه
دوگانه انگاری و فلسفه
شماره نشریه
17تاریخ نشر
2016-02-201394-12-01
ناشر
دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz
سازمان پدید آورنده
PhD in philosophy, The Center for Dualist Studies, Glasgow, UKشاپا
2251-79602423-4419



