• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله پژوهش های فلسفی دانشگاه تبریز
    • دوره 9, شماره 17
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله پژوهش های فلسفی دانشگاه تبریز
    • دوره 9, شماره 17
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    The Need for the Dualist View to Combat Extremism

    (ندگان)پدیدآور
    سینجلیر, آلیستیر جی
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    مقاله علمی- پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    این مقاله می­گوید که ما هرگز از شر ذهنیت افراط­گرایی رها نخواهیم شد؛ مگر اینکه دیدگاه دوگانه انگارانه غالب و به عنوان بخشی از نظام آموزشی تعلیم داده شود. دیدگاه دوگانه انگارانه دو طرف یک استدلال را در نظر می­گیرد؛ در حالیکه دیدگاه افراط­گرایانه صراحتاً یک طرف قضیه را در نظر می­گیرد؛ بی­آنکه شایستگی­های دیدگاه مقابل را لحاظ کند.  شایستگی­های دیدگاه دوگانه انگارانه را می­توان در مدارس تعلیم داد به طوری که هرکس یاد می­گیرد که نه تنها ذهنیت رفتار افراد دیگر، بلکه تفکر آنها راجع به امور را نیز بشناسد. دیدگاه دوگانه انگارانه دیدگاهی انعطاف­پذیر است که فرایندهای آزمون و خطای ما در زندگی را نیز در  بر می­گیرد. این دیدگاه نقطه مقابل دیدگاه یگانه انگاری است که با تمرکز بر یک دیدگاه، سایر دیدگاه­ها را حذف می­کند. دیدگاه افراط­گرایی معمولاً یگانه انگارانه بوده و نسبت به سایر دیدگاه­های مختلف و متعارضِ دیگر تساهل روا نمی­دارد.  مقالۀ حاضر خطوط کلی دامنه دو شیوه تفکر یگانه انگاری و دوگانه انکاری را ترسیم می­کند و چنین نتیجه می­گیرد که شکل نظام­مند دوگانه انگاری می­تواند راه میانه­ای بین افراط­گری­های تفکر جزمی و شکاکانه باشد. تنها از طریق مطالعات دوگانه انگارانه است که می­توان دیدگاه دوگانه انگارانه را آنگونه که در اینجا مطرح کرده­ام بسط داد.
    کلید واژگان
    افراط‌گرایی
    رفتار
    راه میانه
    دوگانه انگاری و فلسفه

    شماره نشریه
    17
    تاریخ نشر
    2016-02-20
    1394-12-01
    ناشر
    دانشگاه تبریز
    University of Tabriz
    سازمان پدید آورنده
    PhD in philosophy, The Center for Dualist Studies, Glasgow, UK

    شاپا
    2251-7960
    2423-4419
    URI
    https://philosophy.tabrizu.ac.ir/article_4695.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/144524

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب