رابطه علّی تعاملات آموزشی با رضایت تحصیلی از طریق میانجیگری خودتنظیمی تحصیلی
(ندگان)پدیدآور
سواری, کریمنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
در تحقیق حاضر،رابطه علّی تعاملات آموزشی با رضایت تحصیلی از طریق میانجیگری خودتنظیمیتحصیلی مورد مطالعه قرار گرفت. دانشجویان دانشگاه پیام نور اهواز (1392) جامعه آماری تحقیق حاضر را تشکیل دادهاند که از بین آنها 500 نفر به صورت تصادفی چند مرحلهای انتخاب شدند. برای جمعآوری دادهها از پرسشنامههای تعاملات آموزشی، رضایت تحصیلی و خودتنظیمی تحصیلی استفادهگردید. نتیجه نشان داد که تعاملات آموزشی (تعامل دانشجو- دانشجو، تعامل دانشجو- استاد و تعامل دانشجو- محتوا) با رضایت تحصیلی رابطه علّی مثبت و رابطه تعامل دانشجو- دانشجو و دانشجو- محتوا با رضایت تحصیلی از طریق خودتنظیمی تحصیلی معنیدار اما مسیر تعامل دانشجو- استاد به رضایت تحصیلی از طریق یادگیری خودتنظیمیمعنیدار نشد. بر مبنای تحقیق حاضر پیشنهاد میشودبرای ایجاد رضایت تحصیلی، تقویت تعامل دانشجو- دانشجو و دانشجو- محتوا در دانشجویان بسیار ضروری است.
کلید واژگان
تعامل دانشجو- استادتعامل دانشجو- محتوا
تعامل دانشجو- دانشجو
رضایت تحصیلی
خود تنظیمی تحصیلی
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2015-12-221394-10-01
ناشر
دانشگاه شهید چمران اهوازShahid Chamran University of Ahvaz
سازمان پدید آورنده
دانشیار و عضو هیات علمی گروه روان شناسی تربیتی دانشگاه پیام نورشاپا
2228-61442588-6649




