مرور دوره 2, شماره 4 بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 6 از 6
-
اثربخشی برنامه آموزشی مبتنی بر هفت اصل تربیتی پیامبر اکرم (ص) بر مهارتهای اجتماعی کودکان ۵ تا ۶ سال
(پژوهشگاه قرآن و حدیث, 2016-11-21)هدف پژوهش حاضر بررسی اثربخشی برنامه آموزشی مبتنی بر ۷ اصل تربیتی پیامبر9 بر مهارتهای اجتماعی کودکان ۵ تا ۶ سال است. پژوهش حاضر از نوع نیمهآزمایشی با پیشآزمون- پسآزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری این پژوهش شامل تمام ...
-
مرور نظاممند خشم و مدیریت خشم در متون دینی اسلام
(پژوهشگاه قرآن و حدیث, 2016-11-21)خشم یکی از هیجانات کاملاً معمولی و اغلب سالم در روانشناسی است. پیامدهای خشم از دیرباز در ادبیات و متون فلسفی، دینی و علمی بیان شدهاند. هدف نوشتار حاضر بررسی خشم از دید اسلام برای تولید ابزارها و روشهای سنجش و مدیریت ...
-
معرفی کتاب «ایمان از منظر روانشناسی مثبتنگر»
(پژوهشگاه قرآن و حدیث, 2016-11-21)کتاب حاضر، تلاشی است در جهت انسجام بخشی به یافته های تجربی در حوزه روانشناسی دین مثبت نگر. نویسندگان کتاب کوشیده اند نقش ایمان را در سازه های مورد علاقه روانشناسان مثبت نگر، مانند بهباشی، توانمندی های خوی، فضیلتها، تاب ...
-
نگرش مذهبی و اضطراب: نقش میانجی دشواری در نظم جویی هیجانی
(پژوهشگاه قرآن و حدیث, 2016-11-21)با توجه به نقش مذهب به عنوان یکی از متغیرهای مؤثر بر اضطراب، پژوهش حاضر به منظور بررسی ابعاد نگرش مذهبی در اضطراب و دشواری در نظمجویی هیجان انجام گرفت. این پژوهش از نوع توصیفی- همبستگی است و جامعه آماری شامل تمامی دانشجویان ...
-
کارآمدی آموزش صبر بر اساس مؤلفه صبر در الگوی اسلامی شادکامی، بر بهباشی روانشناختی زنان خانهدار
(پژوهشگاه قرآن و حدیث, 2016-11-21)پژوهش حاضر به منظور عرضه الگوی صبر مبتنی بر آموزههای اسلامی و تعیین کارآمدی آن بر بهباشی روانشناختی انجام شد. فرض این پژوهش آن است که آموزش صبر، سبب افزایش بهباشی روانشناختی میشود. در این پژوهش مبتنی بر مؤلفهها و ...



