اثربخشی آموزش برنامهریزی عصبی کلامی بر سازگاری زناشویی زوجین مراجعهکننده به مراکز مشاوره شهرستان اصفهان
(ندگان)پدیدآور
عرب بافرانی, حمیدرضاعابدی, احمدبهروز, بهروزنقوی, محمداشرفآبادی, مسعود
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف از این پژوهش بررسی تأثیر آموزش برنامهریزی عصبی کلامی بر سازگاری زناشویی زوجین مراجعهکننده به مراکز مشاوره شهر اصفهان میباشد. روش پژوهش، شبهتجربی بوده بدین منظور30 زوج مراجعهکننده به مراکز مشاوره به روش داوطلبانه انتخاب شدند و به روش جایگزینی تصادفی در دو گروه قرار داده شدند (یک گروه کنترل و یک گروه آزمایش) به گروه آزمایش آموزش برنامهریزی عصبی کلامی توسط محقق داده شد. ابزار پژوهش در این تحقیق پرسشنامه سازگاری زناشویی اسپاینر میباشد. تجزیه تحلیل دادهها در دو سطح توصیفی و استنباطی صورت گرفت. مقایسه میانگین نمرات پسآزمون سازگاری زناشویی در گروههای مورد مطالعه و تحلیل کو واریانس نمرات آزمون سازگاری زناشویی نشان داد، بین گروه آزمایش و گروه کنترل در تمامی خردهمقیاسهای سازگاری زناشویی تفاوت معناداری وجود دارد. در مجموع نتایج این مطالعه نشان داد سازگاری زناشویی بر اثر آموزش برنامهریزی عصبی کلامی افزایش مییابد.
کلید واژگان
برنامهریزی عصبی-کلامیسازگاری زناشویی
شماره نشریه
28تاریخ نشر
2013-01-201391-11-01
ناشر
دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz
سازمان پدید آورنده
دانشگاه اصفهاندانشگاه اصفهان
دانشگاه اصفهان
دانشگاه اصفهان
دانشگاه علامه طباطبایی



