مرور دوره 7, شماره 28 بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 9 از 9
-
اثربخشی آموزش برنامهریزی عصبی کلامی بر سازگاری زناشویی زوجین مراجعهکننده به مراکز مشاوره شهرستان اصفهان
(دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz, 2013-01-20)هدف از این پژوهش بررسی تأثیر آموزش برنامهریزی عصبی کلامی بر سازگاری زناشویی زوجین مراجعهکننده به مراکز مشاوره شهر اصفهان میباشد. روش پژوهش، شبهتجربی بوده بدین منظور30 زوج مراجعهکننده به مراکز مشاوره به روش داوطلبانه ...
-
بررسـی رابطه بین ریـشههای تحولی (شـیوههای فرزندپـروری) و طرحوارههای ناسازگار اولیه در حوزه بریدگی- طرد، خودگردانی و عملکرد مختل در مدل طرحواره یانگ
(دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz, 2013-01-20)پژوهش حاضر به منظور بررسی نقش سبکهای فرزندپروری (ریشههای تحولی) در پیشبینی طرحوارههای ناسازگار اولیه در مدل طرحوار یانگ صورت گرفته است. به این منظور 235 دانشجوی دختر و پسر دانشگاه تبریز به شیوه نمونهگیری تصادفی خوشهای ...
-
بررسی اثر بخشی آموزش جنسی به شیوه رفتاری ـ شناختی بر دانش، خودابرازی و صمیمیت جنسی زنان متأهل شهرستان مبارکه
(دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz, 2013-01-20)امروزه با پیشرفت تکنولوژی موضوع سکس جایگاهی مهم یافته، اما تقریباً در تمام فرهنگها مسائل جنسی یک تابو قلمداد میشود. بنابراین هدف از این پژوهش بررسی اثربخشی آموزش جنسی به شیوه شناختی ـ رفتاری بر دانش، خودابرازی وصمیمیت ...
-
بررسی نقش جهت گیری مذهبی و امید به زندگی در میزان رضایت از زندگی
(دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz, 2013-01-20)هدف از پژوهش حاضر، بررسی نقش جهت گیری مذهبی و امید به زندگی در میزان رضایت از زندگی دانشجویان دانشگاه است. روش تحقیق از نوع همبستگی بود و نمونه آماری شامل 244 دانشجو (164 دختر و 80 پسر) بود که از طریق روش نمونهگیری در ...
-
تحلیل روانسنجی پرسشنامه دلبستگی به مادر در بین دانشجویان ایرانی
(دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz, 2013-01-20)هدف پژوهش حاضر، بررسی ساختار عاملی، پایایی و روایی پرسشنامه ابعاد دلبستگی مادر (IMA) در یک نمونه دانشجویان ایرانی بود که 402 نفر به روش نمونهگیری تصادفی خوشهای انتخاب شدند. برای تعیین پایایی، روش همسانی درونی و برای بررسی ...
-
حافظهکاری کودکان یکزبانه و دوزبانه
(دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz, 2013-01-20)پژوهش حاضر با هدف بررسی ظرفیت حافظهکاری کودکان دوزبانه و یکزبانه انجام شد. به این منـظور60 کودک دوزبانه (30 دختر و 30 پسر) و 60 کودک یـکزبانه (30 دختر و 30 پسر) از میان دانشآموزان پایه سوم مدارس دولتی شهرهای تـهران ...
-
مقایسه اثربخشی درمان فراشناختی و درمان مبتنی بر حل مسأله بر کاهش اضطراب اجتماعی دانشجویان دختر دانشگاه ارومیه
(دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz, 2013-01-20)هدف: پژوهش حاضر با هدف مقایسه اثربخشی درمان فراشناختی (MCT) و درمان حلمسأله (PST) بر اختلال اضطراب اجتماعی (SAD) دانشجویان دختر دانشگاه ارومیه انجام شد. روش: برای رسیدن به این هدف، 300 نفر از دانشجویان دانشگاه ارومیه به ...
-
مقایسه راهبردهای تنظیم هیجان و ذهن آگاهی در دانشآموزان واجد و فاقد باورهای وسواسی
(دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz, 2013-01-20)پژوهش حاضر با هدف مقایسه راهبردهای تنظیم هیجان و ذهن آگاهی در دانشآموزان واجد و فاقد باورهای وسواسی انجام گرفت. نمونه این پژوهش شامل291 دانش آموز بود که به روش نمونهگیری خوشهای چندمرحلهای انتخاب شدند. از این تعداد 71 ...
-
نقش واسطهای نشخوار و نگرانی در رابطه بین منبع کنترل با افسردگی و اضطراب
(دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz, 2013-01-20)هدف این پژوهش، بررسی رابطه منبع کنترل، نشخوار و نگرانی با افسردگی و اضطراب در دانشجویان بود. در این پژوهش، علاوه بر سنجش رابطه متغیرها، نقش واسطهای نشخوار و نگرانی در رابطه بین منبع کنترل با افسردگی و اضطراب نیز بررسی شد. ...



