مقایسه راهبردهای تنظیم هیجان و ذهن آگاهی در دانشآموزان واجد و فاقد باورهای وسواسی
(ندگان)پدیدآور
باباپور خیرالدین, جلیلاحمدی, عزت ا...
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
پژوهش حاضر با هدف مقایسه راهبردهای تنظیم هیجان و ذهن آگاهی در دانشآموزان واجد و فاقد باورهای وسواسی انجام گرفت. نمونه این پژوهش شامل291 دانش آموز بود که به روش نمونهگیری خوشهای چندمرحلهای انتخاب شدند. از این تعداد 71 نفر دارای باورهای وسواسی آسیبشناختی بودند. همین تعداد دانشآموز فاقد باورهای وسواسی با همتاسازی از نظر جنس، سن، پایه و رشته تحصیلی انتخاب شدند. سپس پرسشنامههای تنظیم هیجان و ذهن آگاهی پنج وجهی (FFMQ) بر روی آزمودنیها اجرا شد. دادهها با استفاده از روش آماری تحلیل واریانس چندمتغیره (MANOVA) تحلیل گردید. یافتهها نشان دادند دو گروه در زیرمؤلفههای سرکوبی و ارزیابی مجدد راهبردهای تنظیم هیجان با یکدیگرتفاوت معنیداری دارند (05/0P
کلید واژگان
راهبردهای تنظیم هیجانسرکوبی
ارزیابی مجدد
ذهن آگاهی
باورهای وسواسی
شماره نشریه
28تاریخ نشر
2013-01-201391-11-01
ناشر
دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz



