رابطه کنترل هیجانی با تعللورزی دانشآموزان دوره متوسطه
(ندگان)پدیدآور
بدری, رحیمبیرامی, منصورواحدی, شهرامعینی پور, جواد
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
پژوهش حاضر با هدف تعیین رابطه کنترل هیجانی با تعللورزی دانشآموزان انجام گردید. نمونه پژوهش شامل 302 دانشآموز مقطع متوسطه نظری مشغول به تحصیل در مدارس دولتی رشت بودند که بهوسیله نمونهگیری خوشهای انتخاب گردیدند. اطلاعات این پژوهش بهوسیله پرسشنامههای تعللورزی محض استیل و کنترل هیجانی راجر و نجاریان بهدست آمده است. دادهها با روش تحلیل رگرسیون گام به گام مورد استفاده قرار گرفتند. نتایج پژوهش نشان داد که کنترل خوشخیم (323/0-=β) و نشخوار (218/0=β) عاملهای مـهم پیشبینیکننده تعللورزی دانشآموزان هستند. نتیجه دیگر پژوهش نشان داد که 17% واریانس تعللورزی دانشآموزان از طریق یک ترکیب خطی مشترک از کنترل خوشخیم و نشخوار تعیین میشود. بر اساس این پژوهش میتوان پیشنهاد نمود که درمان عدم کنترل خوشخیم و نشخوار ذهنی دانشآموزان موجب تعللورزی کمتر آنها خواهد شد.
کلید واژگان
تعللورزیکنترل هیجانی
کنترل خوشخیم
نشخوار
کنترل پرخاشگری
بازداری هیجانی
شماره نشریه
37تاریخ نشر
2015-04-211394-02-01
ناشر
دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz
سازمان پدید آورنده
دانشگاه تبریزدانشگاه تبریز
دانشگاه تبریز
دانشگاه تبریز



