مرور دوره 2, شماره 8 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 6 از 6
- 
کمکطلبی دانشآموزان در جریان حل مسأله ریاضی: تأثیر رجحانهای هدفی و شرایط هدفی (دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz, 2008-01-21)مطالعه حاضر به این منظور طراحی شد تا نقش اصلی و تعاملی رجحانهای هدفی با شرایط هدفی (عملکردی و تبحری) بر رفتار کمکطلبی دانشآموزان در جریان حل مسأله ریاضی بررسی شود. برای این منظور200 دانشآموز پسر پایه سوم راهنمایی به ...
 
- 
بررسی تأثیر ادراک مفهوم خداوند بر احساس افسردگی، اضطراب و تنیدگی (دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz, 2008-01-21)مفهوم خداوند، تحول و شکلگیری دینداری شخصی افراد را تعیین میکند. و در طول دهه گذشته، بیش از هر مفهوم مذهبی دیگر، مورد بررسی پژوهشگران قرار گرفته است (هاید، 1990). تأثیر ادراک افراد از مؤلفههای مختلف این مفهوم بر بهداشت ...
 
- 
هنجاریابی پرسشنامه کوتاه نشانههای بیماری (BSI)برای اهداف تشخیصی در موقعیتهای مشاورهای و درمانی (دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz, 2008-01-21)هدف این پژوهش هنجاریابی یک فرمکوتاه ایرانی از پرسشنامه SCL-90-R1 بر روی دانشجویان بود. برای این منظور یک فرم 51 آیتمی از مجموعه آیتمهای این پرسشنامه، که به نظر میآمد، مُعرف ویژگیهای روانسنجی پرسشنامه اصلی ...
 
- 
مطالعة تأثیر آموزش مهارتهای هوش هیجانی بر شیوههای مقابله با فشار روانی (دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz, 2008-01-21)هدف از این مطالعه بررسی تاثیر آموزش مهارتهای هوش هیجانی بر شیوه های مقابله با فشارروانی در نوجوانان شهرستان ارومیه بود. 95 دانش آموز (47 دختر و 48 پسر) کلاس دوم دبیرستان در این پژوهش شرکت کردند که به صورت تصادفی در گروه ...
 
- 
مطالعة عوامل مؤثر بر انگیزش تحصیلی دانشآموزان دختر و پسر دبیرستانهای سراسر کشور در سال تحصیلی 84-1383 (دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz, 2008-01-21)پژوهش حاضر به بررسی برخی از عوامل تأثیرگذار برانگیزش تحصیلی دانشآموزان دختر و پسر دبیرستانی پرداخته است. جامعة آماری پژوهش 4000 دانشآموز دبیرستانی است که از طریق روش نمونهگیری چند مرحلهای تصادفی از بین دانشآموزان ده ...
 
- 
اثربخشی راهبرد یاددهی - یادگیری نقشه مفهومی بر بازدههای شناختی -عاطفی در یادگیری درس زیستشناسی (دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz, 2008-01-21)این پژوهش با هدف تعیین میزان اثربخشی شیوههای ارائه نقشه مفهومی، ساخت نقشه مفهومی و عدم استفاده از نقشه مفهومی بر بازدههای شناختی (یادداری، درک و حل مسأله) و عاطفی (نـگرش نسبت بـه مدرسـه، نگـرش نسبت بـه مـعلم و کـلاس، ...
 



