نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorادیب منش, مرزبانfa_IR
dc.contributor.authorمحمدی, زیدانfa_IR
dc.contributor.authorنوری, ابوالقاسمfa_IR
dc.contributor.authorآلبوکردی, سجادfa_IR
dc.contributor.authorطاهری, مهدیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T22:37:25Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T22:37:25Z
dc.date.available1399-07-08T22:37:25Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T22:37:25Z
dc.date.issued2013-07-23en_US
dc.date.issued1392-05-01fa_IR
dc.date.submitted2013-08-26en_US
dc.date.submitted1392-06-04fa_IR
dc.identifier.citationادیب منش, مرزبان, محمدی, زیدان, نوری, ابوالقاسم, آلبوکردی, سجاد, طاهری, مهدی. (1392). رابطه پنج عامل بزرگ شخصیت و سبک رهبری با بهره‌وری خدمات آموزشی مدیران مدارس. مطالعات روانشناختی, 9(2), 83-102. doi: 10.22051/psy.2013.1745fa_IR
dc.identifier.issn2538-2942
dc.identifier.issn2538-2950
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22051/psy.2013.1745
dc.identifier.urihttps://psychstudies.alzahra.ac.ir/article_1745.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/136581
dc.description.abstractاین پژوهش با هدف بررسی رابطه پنج عامل بزرگ شخصیت و سبک رهبری مدیران با بهره‌وری خدمات آموزشی آن‌ها در مدارس راهنمایی و دبیرستان‌های شهرستان اسلام‌آباد غرب انجام شد. پژوهش حاضر از نوع همبستگی بود و حجم نمونه متشکل از 70 نفر از مدیران و 210 نفر از دبیران شاغل در واحدهای آموزشی مربوطه بودند که برای سنجش میزان بهره‌وری و سبک رهبری به روش نمونه‌گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزارهای پژوهش پرسشنامه‌های ابعاد پنجگانه شخصیت کاستا و مک‌کری، توصیف سبک رهبری هالیپن و پرسشنامه تعدیل یافته بهره‌وری ساعتچی بود. اطلاعات حاصل از اجرای پرسشنامه‌ها به‌وسیله ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چندگانه تجزیه و تحلیل شد. نتایج تحلیل همبستگی متغیرها بیان‌کننده ارتباط مثبت و معنادار بین سبک رهبری ساخت‌دهی و بهره‌وری بود. همچنین نتایج تحلیل رگرسیون چند‌گانه نشان داد که از بین متغیرهای مورد مطالعه، بعد برون‌گرایی شخصیت و وظیفه‌شناسی بیشترین سهم را در پیش‌بینی بهره‌وری داشتند. نتایج پژوهش حاضر می‌تواند برای شناسایی ویژگی‌های شخصیتی مدیران دارای بهره‌وری بالا استفاده شود و از این طریق به طرح‌های نظام جانشینی در سازمان کمک کرد. همچنین با توجه به شرایط زمان و با اتخاذ سبک‌های رهبری مرتبط با بهره‌وری می‌توان ارتقای بهره‌وری مدیران و سازمان را موجب شد.fa_IR
dc.format.extent268
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه الزهراء(س)fa_IR
dc.publisherAlzahra Universityen_US
dc.relation.ispartofمطالعات روانشناختیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Psychological Studiesen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22051/psy.2013.1745
dc.subjectپنج عامل بزرگ شخصیتیfa_IR
dc.subjectسبک‌های رهبریfa_IR
dc.subjectبهره‌وریfa_IR
dc.subjectخدمات آموزشیfa_IR
dc.titleرابطه پنج عامل بزرگ شخصیت و سبک رهبری با بهره‌وری خدمات آموزشی مدیران مدارسfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.citation.volume9
dc.citation.issue2
dc.citation.spage83
dc.citation.epage102


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد