| dc.contributor.author | ادیب منش, مرزبان | fa_IR | 
| dc.contributor.author | محمدی, زیدان | fa_IR | 
| dc.contributor.author | نوری, ابوالقاسم | fa_IR | 
| dc.contributor.author | آلبوکردی, سجاد | fa_IR | 
| dc.contributor.author | طاهری, مهدی | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 1399-07-08T22:37:25Z | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 2020-09-29T22:37:25Z |  | 
| dc.date.available | 1399-07-08T22:37:25Z | fa_IR | 
| dc.date.available | 2020-09-29T22:37:25Z |  | 
| dc.date.issued | 2013-07-23 | en_US | 
| dc.date.issued | 1392-05-01 | fa_IR | 
| dc.date.submitted | 2013-08-26 | en_US | 
| dc.date.submitted | 1392-06-04 | fa_IR | 
| dc.identifier.citation | ادیب منش, مرزبان, محمدی, زیدان, نوری, ابوالقاسم, آلبوکردی, سجاد, طاهری, مهدی. (1392). رابطه پنج عامل بزرگ شخصیت و سبک رهبری با بهرهوری خدمات آموزشی مدیران مدارس. مطالعات روانشناختی, 9(2), 83-102. doi: 10.22051/psy.2013.1745 | fa_IR | 
| dc.identifier.issn | 2538-2942 |  | 
| dc.identifier.issn | 2538-2950 |  | 
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22051/psy.2013.1745 |  | 
| dc.identifier.uri | https://psychstudies.alzahra.ac.ir/article_1745.html |  | 
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/136581 |  | 
| dc.description.abstract | این پژوهش با هدف بررسی رابطه پنج عامل بزرگ شخصیت و سبک رهبری مدیران با بهرهوری خدمات آموزشی آنها در مدارس راهنمایی و دبیرستانهای شهرستان اسلامآباد غرب انجام شد. پژوهش حاضر از نوع همبستگی بود و حجم نمونه متشکل از 70 نفر از مدیران و 210 نفر از دبیران شاغل در واحدهای آموزشی مربوطه بودند که برای سنجش میزان بهرهوری و سبک رهبری به روش نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزارهای پژوهش پرسشنامههای ابعاد پنجگانه شخصیت کاستا و مککری، توصیف سبک رهبری هالیپن و پرسشنامه تعدیل یافته بهرهوری ساعتچی بود. اطلاعات حاصل از اجرای پرسشنامهها بهوسیله ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چندگانه تجزیه و تحلیل شد. نتایج تحلیل همبستگی متغیرها بیانکننده ارتباط مثبت و معنادار بین سبک رهبری ساختدهی و بهرهوری بود. همچنین نتایج تحلیل رگرسیون چندگانه نشان داد که از بین متغیرهای مورد مطالعه، بعد برونگرایی شخصیت و وظیفهشناسی بیشترین سهم را در پیشبینی بهرهوری داشتند. نتایج پژوهش حاضر میتواند برای شناسایی ویژگیهای شخصیتی مدیران دارای بهرهوری بالا استفاده شود و از این طریق به طرحهای نظام جانشینی در سازمان کمک کرد. همچنین با توجه به شرایط زمان و با اتخاذ سبکهای رهبری مرتبط با بهرهوری میتوان ارتقای بهرهوری مدیران و سازمان را موجب شد. | fa_IR | 
| dc.format.extent | 268 |  | 
| dc.format.mimetype | application/pdf |  | 
| dc.language | فارسی |  | 
| dc.language.iso | fa_IR |  | 
| dc.publisher | دانشگاه الزهراء(س) | fa_IR | 
| dc.publisher | Alzahra University | en_US | 
| dc.relation.ispartof | مطالعات روانشناختی | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | Journal of Psychological Studies | en_US | 
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22051/psy.2013.1745 |  | 
| dc.subject | پنج عامل بزرگ شخصیتی | fa_IR | 
| dc.subject | سبکهای رهبری | fa_IR | 
| dc.subject | بهرهوری | fa_IR | 
| dc.subject | خدمات آموزشی | fa_IR | 
| dc.title | رابطه پنج عامل بزرگ شخصیت و سبک رهبری با بهرهوری خدمات آموزشی مدیران مدارس | fa_IR | 
| dc.type | Text | en_US | 
| dc.citation.volume | 9 |  | 
| dc.citation.issue | 2 |  | 
| dc.citation.spage | 83 |  | 
| dc.citation.epage | 102 |  |