• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات روانشناختی
    • دوره 4, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات روانشناختی
    • دوره 4, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی ارتباط حل مسأله اجتماعی و مؤلفه‌های آن با الگوهای شخصیتی خودشیفته و ضد اجتماعی در دانش آموزان دبیرستانی شهر اردبیل

    (ندگان)پدیدآور
    ابوالقاسمی, عباسکیامرثی, آذر
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    157.3کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هـدف پژوهش حاضر تعیین ارتباط حل مسأله اجتماعی و مؤلفه‌های آن با الگوهای شخصیتی ناکارآمد خودشیفته و ضد اجتماعی در دانش آموزان پسر و دختر سوم دبیرستانی است. نمونه این پژوهش شامل 300 نوجوان است که به روش نمونه‌گیری تصادفی از بین دانش آموزان سوم دبیرستان شهر اردبیل در سال تحصیلی 86-85 انتخاب شدند. برای جمع‌آوری داده‌ها از مقیاس حل مسأله اجتماعی و پرسشنامه چند محوری بالینی میلون استفاده شده است. نتایج نشان داد که از بین مؤلفه‌های حل مسأله اجتماعی جهت گیری مسأله مثبت (16/0r=) و جهت گیری مسأله منفی (12/0r=)، سبک تکانشی- بی احتیاط(30/0r=) و سبک اجتنابی (14/0r=) با الگوی شخصیتی خود شیفته همبستگی معنی داری دارند (05/0(P
    کلید واژگان
    حل مسأله اجتماعی
    شخصیت خود شیفته
    شخصیت ضد اجتماعی

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2008-12-21
    1387-10-01
    ناشر
    دانشگاه الزهراء(س)
    Alzahra University

    شاپا
    2538-2942
    2538-2950
    URI
    https://dx.doi.org/10.22051/psy.2008.1638
    https://psychstudies.alzahra.ac.ir/article_1638.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/136530

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب