نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorاصل سلیمانی, زهراfa_IR
dc.contributor.authorبرجعلی, احمدfa_IR
dc.contributor.authorکیانی دهکردی, منصورهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T22:36:44Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T22:36:44Z
dc.date.available1399-07-08T22:36:44Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T22:36:44Z
dc.date.issued2017-07-23en_US
dc.date.issued1396-05-01fa_IR
dc.date.submitted2017-02-14en_US
dc.date.submitted1395-11-26fa_IR
dc.identifier.citationاصل سلیمانی, زهرا, برجعلی, احمد, کیانی دهکردی, منصوره. (1396). اثربخشی روان‌درمانی بین‌فردی بر راهبردهای تنظیم شناختی هیجان و پردازش پس‌رویدادی دانشجویان دختر مبتلا به اضطراب اجتماعی. مطالعات روانشناختی, 13(2), 7-24. doi: 10.22051/psy.2017.14203.1351fa_IR
dc.identifier.issn2538-2942
dc.identifier.issn2538-2950
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22051/psy.2017.14203.1351
dc.identifier.urihttps://psychstudies.alzahra.ac.ir/article_2883.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/136344
dc.description.abstractپژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی روان‌درمانی بین‌فردی بر راهبردهای تنظیم شناختی هیجان و پردازش پس‌رویدادی دانشجویان دختر مبتلا به اضطراب اجتماعی انجام شد. طرح پژوهش به صورت نیمه آزمایشی با پیش‌آزمون-پس‌آزمون و گروه کنترل بود. جامعه‌ی آماری شامل کلیه‌ی دانشجویان دختر ساکن خوابگاه دانشگاه علامه طباطبائی در نیم‌سال دوم سال تحصیلی۹۵-۹۴ بود. ۲۴ دانشجوی مضطرب اجتماعی از طریق غربالگری شناسایی شده به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل قرار گرفتند. در این پژوهش پرسشنامه‌های هراس اجتماعی کانور، تنظیم شناختی هیجان گارنفسکی و پردازش پس‌رویدادی در چهار مرحله‌ی پیش‌آزمون، میان‌آزمون، پس‌آزمون و پیگیری توسط هر دو گروه تکمیل شدند. گروه آزمایش ۱۲ جلسه درمان بین‌فردی را دریافت کرد. به منظور تحلیل داده‌ها از آزمون تحلیل واریانس مختلط بین-درون آزمودنی استفاده شد. یافته‌ها نشان داد که روان‌درمانی بین‌فردی بر نمره‌ی اضطراب اجتماعی و راهبردهای سازگارانه تنظیم شناختی هیجان تأثیر معناداری داشت. این مداخله بر راهبردهای ناسازگارانه تنظیم شناختی هیجان و پردازش پس‌رویدادی مؤثر نبود. بنابراین روان‌درمانی بین‌فردی می‌تواند بر راهبردهای سازگارانه تنظیم شناختی هیجان مؤثر باشد.fa_IR
dc.format.extent366
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه الزهراء(س)fa_IR
dc.publisherAlzahra Universityen_US
dc.relation.ispartofمطالعات روانشناختیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Psychological Studiesen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22051/psy.2017.14203.1351
dc.subjectاختلال اضطراب اجتماعیfa_IR
dc.subjectپردازش پس‌رویدادیfa_IR
dc.subjectتنظیم شناختی هیجانfa_IR
dc.subjectروان‌درمانی بین‌فردیfa_IR
dc.subjectمداخلات روان درمانیfa_IR
dc.titleاثربخشی روان‌درمانی بین‌فردی بر راهبردهای تنظیم شناختی هیجان و پردازش پس‌رویدادی دانشجویان دختر مبتلا به اضطراب اجتماعیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentروان‌پزشک، فلوشیپ روان درمانی، بخش روان‌درمانی گروه روان‌پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume13
dc.citation.issue2
dc.citation.spage7
dc.citation.epage24


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد