| dc.contributor.author | اصل سلیمانی, زهرا | fa_IR | 
| dc.contributor.author | برجعلی, احمد | fa_IR | 
| dc.contributor.author | کیانی دهکردی, منصوره | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 1399-07-08T22:36:44Z | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 2020-09-29T22:36:44Z |  | 
| dc.date.available | 1399-07-08T22:36:44Z | fa_IR | 
| dc.date.available | 2020-09-29T22:36:44Z |  | 
| dc.date.issued | 2017-07-23 | en_US | 
| dc.date.issued | 1396-05-01 | fa_IR | 
| dc.date.submitted | 2017-02-14 | en_US | 
| dc.date.submitted | 1395-11-26 | fa_IR | 
| dc.identifier.citation | اصل سلیمانی, زهرا, برجعلی, احمد, کیانی دهکردی, منصوره. (1396). اثربخشی رواندرمانی بینفردی بر راهبردهای تنظیم شناختی هیجان و پردازش پسرویدادی دانشجویان دختر مبتلا به اضطراب اجتماعی. مطالعات روانشناختی, 13(2), 7-24. doi: 10.22051/psy.2017.14203.1351 | fa_IR | 
| dc.identifier.issn | 2538-2942 |  | 
| dc.identifier.issn | 2538-2950 |  | 
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22051/psy.2017.14203.1351 |  | 
| dc.identifier.uri | https://psychstudies.alzahra.ac.ir/article_2883.html |  | 
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/136344 |  | 
| dc.description.abstract | پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی رواندرمانی بینفردی بر راهبردهای تنظیم شناختی هیجان و پردازش پسرویدادی دانشجویان دختر مبتلا به اضطراب اجتماعی انجام شد. طرح پژوهش به صورت نیمه آزمایشی با پیشآزمون-پسآزمون و گروه کنترل بود. جامعهی آماری شامل کلیهی دانشجویان دختر ساکن خوابگاه دانشگاه علامه طباطبائی در نیمسال دوم سال تحصیلی۹۵-۹۴ بود. ۲۴ دانشجوی مضطرب اجتماعی از طریق غربالگری شناسایی شده به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل قرار گرفتند. در این پژوهش پرسشنامههای هراس اجتماعی کانور، تنظیم شناختی هیجان گارنفسکی و پردازش پسرویدادی در چهار مرحلهی پیشآزمون، میانآزمون، پسآزمون و پیگیری توسط هر دو گروه تکمیل شدند. گروه آزمایش ۱۲ جلسه درمان بینفردی را دریافت کرد. به منظور تحلیل دادهها از آزمون تحلیل واریانس مختلط بین-درون آزمودنی استفاده شد. یافتهها نشان داد که رواندرمانی بینفردی بر نمرهی اضطراب اجتماعی و راهبردهای سازگارانه تنظیم شناختی هیجان تأثیر معناداری داشت. این مداخله بر راهبردهای ناسازگارانه تنظیم شناختی هیجان و پردازش پسرویدادی مؤثر نبود. بنابراین رواندرمانی بینفردی میتواند بر راهبردهای سازگارانه تنظیم شناختی هیجان مؤثر باشد. | fa_IR | 
| dc.format.extent | 366 |  | 
| dc.format.mimetype | application/pdf |  | 
| dc.language | فارسی |  | 
| dc.language.iso | fa_IR |  | 
| dc.publisher | دانشگاه الزهراء(س) | fa_IR | 
| dc.publisher | Alzahra University | en_US | 
| dc.relation.ispartof | مطالعات روانشناختی | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | Journal of Psychological Studies | en_US | 
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22051/psy.2017.14203.1351 |  | 
| dc.subject | اختلال اضطراب اجتماعی | fa_IR | 
| dc.subject | پردازش پسرویدادی | fa_IR | 
| dc.subject | تنظیم شناختی هیجان | fa_IR | 
| dc.subject | رواندرمانی بینفردی | fa_IR | 
| dc.subject | مداخلات روان درمانی | fa_IR | 
| dc.title | اثربخشی رواندرمانی بینفردی بر راهبردهای تنظیم شناختی هیجان و پردازش پسرویدادی دانشجویان دختر مبتلا به اضطراب اجتماعی | fa_IR | 
| dc.type | Text | en_US | 
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR | 
| dc.contributor.department | کارشناسی ارشد دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران | fa_IR | 
| dc.contributor.department | دانشیار دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران | fa_IR | 
| dc.contributor.department | روانپزشک، فلوشیپ روان درمانی، بخش رواندرمانی گروه روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران، تهران، ایران | fa_IR | 
| dc.citation.volume | 13 |  | 
| dc.citation.issue | 2 |  | 
| dc.citation.spage | 7 |  | 
| dc.citation.epage | 24 |  |