نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorتیموری, سعیدfa_IR
dc.contributor.authorباقری, نادرfa_IR
dc.contributor.authorمشهدی, علیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T22:36:10Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T22:36:10Z
dc.date.available1399-07-08T22:36:10Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T22:36:10Z
dc.date.issued2012-08-22en_US
dc.date.issued1391-06-01fa_IR
dc.date.submitted2011-12-12en_US
dc.date.submitted1390-09-21fa_IR
dc.identifier.citationتیموری, سعید, باقری, نادر, مشهدی, علی. (1391). همه گیر شناسی ناتوانی های یادگیری کلامی و غیرکلامی در میان دانش آموزان دورۀ ابتدایی شهرستان مشهد. فصلنامه روانشناسی تربیتی, 3(2), 54-63.fa_IR
dc.identifier.issn2008-9414
dc.identifier.urihttp://psyedu.toniau.ac.ir/article_557420.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/136129
dc.description.abstractاین پژوهش با هدف بررسی همه گیر شناسی  ناتوانی های یادگیری دانش آموزان دوره ابتدایی شهرستان مشهد صورت گرفته است. روش پژوهش حاضر علی – مقایسه ای می باشد و جامعة ‌آماری شامل کلیه ی دانش آموزان دختر و پسر دورۀ ابتدایی نواحی هفت گانه شهرستان مشهد بوده است. بدین منظور تعداد 780 آزمودنی(390 دختر و 390 پسر) از میان دانش آموزان دورۀ ابتدایی با روش نمونه گیری سهمیه ای و خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند. ابزار اندازه گیری در این پژوهش مقیاس غربالگری دانش آموزان ناتوان یادگیری (مقیاس تجدیدنظرشده رتبه بندی دانش آموز) مایکل باست (1971) بود. (آزمون مذکور در دو بعد کلامی (ادراک شنیداری و زبان گفتاری) و سه بعد غیرکلامی (جهت یابی، هماهنگی حرکتی، رفتارشخصی_اجتماعی) بر مبنای چارچوب ارجاعی اختلال روان عصب شناسی جهت تشخیص ناتوانی های یادگیری تهیه شده است. نتایج حاصل از آزمون با استفاده از آزمون خی دو تجزیه و تحلیل گردید. یافته ها نشان داد که: فراوانی ناتوانی های یادگیری کلی در کودکان مقطع ابتدایی را می توان حدود 18 درصد برآورد نمود و فراوانی پسران با ناتوانی های یادگیری بیش از دختران می باشد؛ و  در تمامی پایه های کلاسی فراوانی پسران با ناتوانی های یادگیری بیش از دختران است. فراوانی پسران و دختران با ناتوانی های یادگیری غیرکلامی بیش از ناتوانی های یادگیری کلامی است و فراوانی پسران در ناتوانی های یادگیری غیرکلامی بیش از دختران است.fa_IR
dc.format.extent765
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابنfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه روانشناسی تربیتیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Educational Psychologyen_US
dc.subjectهمه گیر شناسیfa_IR
dc.subjectناتوانی های یادگیری کلامی و غیرکلامیfa_IR
dc.subjectمقیاس تجدیدنظرشده رتبه بندی دانش آموزfa_IR
dc.titleهمه گیر شناسی ناتوانی های یادگیری کلامی و غیرکلامی در میان دانش آموزان دورۀ ابتدایی شهرستان مشهدfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت جام، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد، ایرانfa_IR
dc.citation.volume3
dc.citation.issue2
dc.citation.spage54
dc.citation.epage63


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد