• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه روانشناسی تربیتی
    • دوره 9, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه روانشناسی تربیتی
    • دوره 9, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    سهم سبک های تفکر در پیش بینی خلاقیت هیجانی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی

    (ندگان)پدیدآور
    مرندی, احمدزارعی, حیدر علیسرداری, باقر
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    544.5کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    پژوهش حاضر با هدف تعیین سهم سبک های تفکر در پیش بینی خلاقیت هیجانی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی صورت گرفت. روش تحقیق حاضر از نوع همبستگی، با هدف پیش بینی بود. جامعه‌ی آماری تحقیق، شامل تمامی دانشجویان دختر و پسر رشته­های علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی در سال تحصیلی94-1393 به تعداد 900 نفر بودند. حجم نمونه به تعداد 268 نفر تعیین شد که از این تعداد 110 دانشجوی پسر و 158دانشجوی دختر بودند. روش نمونه گیری تحقیق نیز از نوع روش تصادفی طبقه­ای بود. برای جمع‌آوری داده‌ها، از فرم کوتاه پرسشنامه سبک‌های تفکر استرنبرگ (95/0= α) و خلاقیت هیجانی آوریل (77/0= α) استفاده شد. به منظور تحلیل داده‌ها از روش‌های آماری ضریب همبستگی پیرسون، تی مستقل، تحلیل واریانس یکسویه و رگرسیون خطی چندگانه استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد که بین سبک‌های تفکر نوع اول (قانونی،  قضاوت گر، سلسله­مراتبی، کلی و آزاد اندیش) و نوع دوم (اجرایی، جزیی­نگر، مونارشی، محافظه­کار) و نوع سوم (آنارشیست، الیگارشی، درونی و بیرونی) با خلاقیت هیجانی رابطه مثبت معنادار وجود دارد و همچنین در سبک‌های نوع اول (قانونی،  قضاوت گر، سلسله­مراتبی، کلی و آزاد اندیش) و نوع سوم (آنارشیست، الیگارشی، درونی و بیرونی) در بین دانشجویان دختر و پسر تفاوت معناداری مشاهده شد. اما در سبک­های تفکر و خلاقیت هیجانی بر حسب رشته تحصیلی و جنسیت دانشجویان تفاوت معناداری وجود نداشت. در نهایت نتایج حاصل از روش رگرسیون چندگانه نشان داد که سبک­های تفکر نوع دوم (اجرایی، جزیی­نگر، مونارشی، محافظه­کار) می‌توانند به طور معناداری خلاقیت هیجانی دانشجویان را پیش بینی کنند (434/0=β).
    کلید واژگان
    سبک های تفکر
    خلاقیت هیجانی
    دانشگاه آزاد اسلامی

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2018-05-22
    1397-03-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن
    سازمان پدید آورنده
    مربی گروه علوم تربیتی، واحد خوی، دانشگاه ازاد اسلامی، خوی ، ایران
    استادیار روان شناسی تربیتی، واحد خوی، دانشگاه ازاد اسلامی، خوی ، ایران
    استادیار علوم تربیتی، واحد خوی، دانشگاه ازاد اسلامی، خوی ، ایران

    شاپا
    2008-9414
    URI
    http://psyedu.toniau.ac.ir/article_673554.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/136097

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب