• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه روانشناسی تربیتی
    • دوره 5, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه روانشناسی تربیتی
    • دوره 5, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    هنجاریابی مقیاس چند بعدی اضطراب کودکان در بین دانش آموزان شهر تنکابن

    (ندگان)پدیدآور
    قربان شیرودی, شهره
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    712.4کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    پژوهش حاضر باهدف هنجاریابی مقیاس چندبعدی اضطراب کودکان برای دانش آموزان ایرانی انجام شد.در این پژوهش، پس از برگردان نسخه اصلی مقیاس چندبعدی اضطراب کودکان به زبان فارسی و بازترجمه و اصلاح آن، فرم نهایی برای اجرا تهیه شد.آزمودنی‌ها دانش‌آموزان 16-10 سال(353 دختر، 347 پسر) در شهرتنکابن بودند که به روش نمونه‌گیری چند مرحله‌ای (طبقه‌ای و تصادفی خوشه‌ای)انتخاب شدند. دانش‌آموزان جهت بررسی روایی همگرا به پرسشنامه مقیاس تجدید نظر شده اضطراب آشکار کودکان پاسخ دادند. بررسی میزان پایایی مقیاس  با روش آلفای کرونباخ انجام شد. برای محاسبه روایی مقیاس، تحلیل عاملی به روش تحلیل مولفه‌های اصلی به کار برده شد.از نمره تراز شده Z و T برای تهیه جدول هنجار استفاده گردید. ضریب آلفای کرونباخ برای کل مقیاس برابر با 91/0 به دست آمد. تحلیل عامل اکتشافی با استفاده از چرخش واریماکس، 8عامل برجسته را نشان داد. ضریب همبستگی بین نمره‌ی کلی مقیاس چند بعدی اضطراب کودکان و نمره‌ی کلی مقیاس تجدید نظر شده اضطراب آشکار کودکان، معنادار گردید. مقیاس چندبعدی اضطراب کودکان برای دانش‌آموزان ایرانی، دارای روایی و همسانی درونی مطلوبی است و می‌توان آن را در موارد پژوهشی به کار برد.
    کلید واژگان
    مقیاس چندبعدی اضطراب کودکان
    هنجاریابی
    روایی
    پایایی
    اضطراب

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2014-11-22
    1393-09-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن
    سازمان پدید آورنده
    دانشیار گروه روانشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن، تنکابن، ایران

    شاپا
    2008-9414
    URI
    http://psyedu.toniau.ac.ir/article_561262.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/136001

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب