مقایسه تأثیر جمله بندی های مجدد زمینه ای، مفهومی بر فرایند حل مسایل کلامی ریاضی
(ندگان)پدیدآور
حق وردی, مجیدشاهورانی سمنانی, احمدسیفی, محمدنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
این مقاله با هدف مقایسه اثربخشی تغییر جمله بندی های زمینه ای، مفهومی و ترکیب آنها بر تسهیل فرایند حل مسایل کلامی ریاضی انجام گردید. در این مطالعه، 80 دانش آموز پایه هفتم به صورت تصادفی به یکی از شرایط مذکور، و یک گروه کنترل گمارده شدند. شرکت کنندگان ابتدا به یک آزمون متشکل از شش مساله کلامی به عنوان پیش آزمون ( T) پاسخ دادند و سپس کلیه آنها، به جز گروه کنترل، یکی از انواع آزمون های جمله بندی مجدد مسایل کلامی ( T ، T،  T) را پاسخ دادند. به گروه کنترل برای بار دوم هم ( T) داده شد. نتایج این مطالعه نشان داد که انواع جمله بندی های مجدد زمینه ای، مفهومی و ترکیب آنها، تأثیر معنی دار متفاوتی بر تسهیل حل مسایل کلامی ندارند.
کلید واژگان
حل مسالهتغییر جمله بندی مفهومی
تغییرجمله بندی زمینه ای
مساله کلامی ریاضی
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2014-05-221393-03-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابنسازمان پدید آورنده
عضو هیات علمی گروه ریاضی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد اراکعضو هیات علمی گروه ریاضی دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات تهران
عضو هیات علمی گروه علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد اراک




