• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه روانشناسی تربیتی
    • دوره 6, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه روانشناسی تربیتی
    • دوره 6, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    اثربخشی برنامه مداخله ای ویژه کودکان طلاق بر بهبود خود پنداره و افزایش تاب آوری کودکان

    (ندگان)پدیدآور
    مشهدی, علیحسینی یزدی, سیده عاطفهعاصمی, زهراکیمیایی, سید علی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    697.7کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    طلاق یکی از استرس زاترین رویدادهای زندگی والدین و کودکان است. طلاق والدین مجموعه وسیعی از تغییرات و سازماندهی های مجدد خانواده است که درطول زمان بر سازگاری کودک تاثیر میگذارد .هدف از پژوهش حاضر ، بررسی اثربخشی برنامه مداخله ای ویژه کودکان در خانواده های طلاق بر بهبود خودپنداره و افزایش تاب آوری کوکان طلاق 10تا 12 سال بود . روش تحقیق : بدین منظور 25 کودک از خانواده های طلاق انتخاب شدند و بطور تصادفی در دو گروه ازمایش (13نفر) و گروه کنترل ( 12 نفر ) گمارده شدند . پس از اجرای 15 جلسه برنامه مداخله ای ویژه کودکان طلاق دو پرسشنامه SEARS و CSCS بصورت پیش ازمون و پس آزمون اجرا شد . یافته ها : تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد که برنامه مداخله ای ویژه کودکان طلاق باعث ایجاد تغییر در خودپنداره کودکان در خانواده های طلاق نمیشود اما تاب آوری آنها را افزایش می دهد. این افزایش تاب آوری، در دختران بیشتر از پسران مشاهده شد . نتیجه گیری : بنابراین توجه به مداخلات گروهی و آموزش مهارتهای حل مسئله در برخورد کودکان با مسئله طلاق از جایگاه ویژه ای برخوردار است.
    کلید واژگان
    برنامه مداخله ای ویژه کودکان در خانواده های طلاق
    خودپنداره
    تاب آوری
    کودکان خانواده های طلاق

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2015-08-23
    1394-06-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن
    سازمان پدید آورنده
    دانشیار دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه فردوسی مشهد
    کارشناس ارشد روانشناسی بالینی ، مدرس دانشگاه پیام نور کاشمر
    دانشجوی دکتری روانشناسی ، پیام نور تهران
    استادیار دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه فردوسی مشهد

    شاپا
    2008-9414
    URI
    http://psyedu.toniau.ac.ir/article_561439.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/135978

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب