بررسی ضرورت و اهمیت زنگ انشاء از نظر معلمان و مدیران مدارس ابتدایی شهر کرمانشاه
(ندگان)پدیدآور
گوهری نادر, طاهرهنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف از این پژوهش بررسی ضرورت و اهمیت زنگ انشاء در دبستان  از نظر معلمان و مدیران  مدارس می باشد . در این پژوهش برای بررسی ضرورت و اهمیت زنگ انشاء از نظر معلمان و مدیران  مدارس از پرسشنامه محقق ساخته و برای بررسی میزان پایایی پرسشنامه از روش آلفای کرونباخ استفاده شده است. در این پژوهش  از روش نمونه گیری تصادفی استفاده شده است  .جهت آزمون فرضیات  پژوهش از آزمون t مستقل  استفاده شده است . یافته های این  پژوهش نشان می دهد ، تفاوت معناداری بین نظرات معلمان و مدیرانی که درس انشاء را ضروری میدانند و نظرات معلمان و مدیرانی که درس انشاء را ضروری نمی دانند ،  وجود دارد . همچنین نشان می دهد بین نظرات معلمان و مدیرانی که دارای سابقه بیشتری  بوده اند و نظرات معلمان و مدیرانی که دارای سابقه کمتری  بوده اند  تفاوت معناداری وجود دارد . در نهایت باتوجه به یافته های پژوهش مشخص شده است که بین نظرات معلمان و مدیران  و مدرک و رشته تحصیلی آنان  رابطه معناداری وجود نداشته است .
کلید واژگان
انشاءمعلمان و مدیران
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2013-11-221392-09-01




