• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه روانشناسی تربیتی
    • دوره 4, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه روانشناسی تربیتی
    • دوره 4, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    رابطه ی ذهنیت فلسفی و روش تدریس دبیران دوره متوسطه شهر قزوین

    (ندگان)پدیدآور
    حسینی مهر, علیامامی, هاجر
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.161 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه ابعاد ذهنیت فلسفی با روش های تدریس سنتی و مدرن در بین دبیران  دوره متوسطه انجام شد. تحقیق از نوع همبستگی است و کلیه ی دبیران متوسطه علوم پایه و علوم انسانی ناحیه2 شهر قزوین در سال تحصیلی 93-1392 جامعه ی آماری پژوهش حاضر را تشکیل دادند. نمونه شامل 115 دبیر بود که به روش تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. به منظور جمع آوری داده ها پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد. تجزیه وتحلیل داده ها با استفاده از تحلیل واریانس چند متغیره، ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون گام به گام انجام شد. نتایج نشان داد که بین انعطاف پذیری از ابعاد ذهنیت فلسفی و روش تدریس سنتی رابطه منفی و معناداری وجود دارد. همچنین بین جامعیت و تعمق با روش تدریس مدرن همبستگی مثبت و معناداری وجود دارد. نتایج رگرسیون گام به گام مشخص کرد که  انعطاف پذیری توانست 14 درصد از روش تدریس سنتی را تبیین نماید. جامعیت و تعمق نیز توانستند در دو گام حدود 23 درصد واریانس روش تدریس مدرن را تبیین کنند. نتایج تحلیل واریانس چند متغیره نشان داد که بین دبیران متوسطه رشته های علوم پایه و علوم انسانی در متغیرهای جامعیت، تعمق،  انعطاف پذیری، روش تدریس سنتی و روش تدریس مدرن تفاوت معناداری وجود ندارد.
    کلید واژگان
    ذهنیت فلسفی
    جامعیت
    تعمق
    انعطاف پذیری
    روش تدریس

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2013-05-22
    1392-03-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن
    سازمان پدید آورنده
    استادیار دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تاکستان، گروه علوم تربیتی، تاکستان، ایران
    کارشناس ارشد فلسفه تعلیم و تربیت، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تاکستان، گروه علوم تربیتی، تاکستان، ایران

    شاپا
    2008-9414
    URI
    http://psyedu.toniau.ac.ir/article_557448.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/135943

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب