مقایسه پیشرفت تحصیلی دانشآموزان مرزی و عادی پایه اول ابتدایی شهر ساری
(ندگان)پدیدآور
نیاز آذری, کیومرثصالحی, محمدتقوایی یزدی, مریمنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
پژوهش حاضر با هدف مقایسه پیشرفت تحصیلی دانشآموزان مرزی و عادی انجام پذیرفت. روش تحقیق در این پژوهش توصیفی از نوع مقایسهای است. جامعه آماری این پژوهش را کلیه دانشآموزان دختر و پسر مرزی و عادی پایه اول ابتدایی شهر ساری تشکیل دادهاند که با بهرهگیری از جدول کرجسی و مورگان، 175 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدهاند. روش نمونهگیری تصادفی طبقهای است. ابزار گردآوری اطلاعات اسنادی و کتابخانهای بوده و دادههای پژوهش با استفاده از روشهای آمار- توصیفی و استنباطی، آزمون t و آزمون لون مورد تجزیه و تحلیل آماری قرار گرفته است. یافتههای پژوهشی بیانگر آن است که تفاوت معناداری بین پیشرفت تحصیلی دانشآموزان مرزی و عادی وجود دارد.
کلید واژگان
پیشرفت تحصیلیدانشآموزان مرزی
دانشآموزان عادی
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2010-05-221389-03-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابنسازمان پدید آورنده
عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساریعضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری
عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری




