فلسفههای مضاف؟!
(ندگان)پدیدآور
طاهری خرم آبادی, سیدعلینوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
فلسفه در آغاز نامی عام برای همه دانشها بوده است. پس از دوران قرون وسطی غربیان به بخش طبیعیات فلسفه توجه ویژه نمودند و عالمان علوم طبیعی از عالمان سایر بخشهای فلسفه جدا شدند. در دوران معاصر رفته رفته بخشهای مختلف فلسفه – که همگی در روش غیر تجربی مشترک بودند- در غرب با عناوین مجزا از یکدیگر متمایز شدند. پس از انتقال این عناوین به اهل فلسفه ایران، اصطلاح فلسفه های مضاف در برابر فلسفه (مطلق) رایج شد. این اصطلاح در بر دارنده هیچ مبنا یا لازم علم شناسانه مهمی نیست؛ بلکه برای رشد و تعالی فلسفه در ایران زیانبار است.
کلید واژگان
: فلسفهمابعدالطبیعه
فلسفه مضاف
شماره نشریه
895تاریخ نشر
2010-11-221389-09-01




