نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorدیدار, حمزهfa_IR
dc.contributor.authorمنصورفر, غلامرضاfa_IR
dc.contributor.authorرحیمی, جبراییلfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T22:29:53Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T22:29:53Z
dc.date.available1399-07-08T22:29:53Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T22:29:53Z
dc.date.issued2018-06-22en_US
dc.date.issued1397-04-01fa_IR
dc.date.submitted2017-01-15en_US
dc.date.submitted1395-10-26fa_IR
dc.identifier.citationدیدار, حمزه, منصورفر, غلامرضا, رحیمی, جبراییل. (1397). بررسی رابطه بین مالکیت متقابل و کارایی شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار تهران با تأثیر متغیر میانجی رقابت بازار محصول. مطالعات تجربی حسابداری مالی, 15(58), 137-159. doi: 10.22054/qjma.2018.9429fa_IR
dc.identifier.issn1735-1138
dc.identifier.issn2538-2519
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22054/qjma.2018.9429
dc.identifier.urihttp://qjma.atu.ac.ir/article_9429.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/133820
dc.description.abstract<em>استقرار مناسب سازوکار­های حاکمیت شرکتی، اقدامی اساسی برای استفاده بهینه از منابع، شفافیت و رعایت حقوق همه ذی­نفعان در یک واحد تجاری است. یکی از این ساز­­وکار­ها، ساختار مالکیت است. مالکیت متقابل (مالکیت شرکت از طریق واحد های فرعی و وابسته خویش) یکی از ساختارهای مالکیتی است که می­تواند بر جنبه­های مختلف بنگاه­ها تأثیرگذار باشد. پژوهش حاضر باهدف بررسی تأثیر مالکیت متقابل بر کارایی شرکت با در نظر گرفتن متغیر میانجی رقابت بازار محصول از طریق روش رگرسیون چندگانه مبتنی بر داده­های تابلویی و آزمون سوبل انجام‌شده است. از روش تحلیل پوششی داده­ها برای اندازه­گیری کارایی و از شاخص هرفیندال- هیرشمن برای اندازه­گیری رقابت بازار محصول استفاده‌شده است. آزمون­های انجام‌شده در خصوص داده­های 120 شرکت در طول سال­های 1388 الی 1393 (720 سال- شرکت) نشان می­دهد که مالکیت متقابل با رقابت بازار محصول رابطه مستقیم و معنادار دارد و رقابت بازار محصول با کارایی دارای رابطه معکوس و معنادار است. در ضمن مالکیت متقابل به‌صورت غیرمستقیم با تأثیر متغیر میانجی رقابت بازار محصول با کارایی رابطه معکوس و معنادار دارد.</em>fa_IR
dc.format.extent1440
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علامه طباطباییfa_IR
dc.publisherAllameh Tabataba’i Universityen_US
dc.relation.ispartofمطالعات تجربی حسابداری مالیfa_IR
dc.relation.ispartofEmpirical Studies in Financial Accountingen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22054/qjma.2018.9429
dc.subjectتحلیل پوششی داده هاfa_IR
dc.subjectرقابت بازار محصولfa_IR
dc.subjectکاراییfa_IR
dc.subjectمالکیت متقابلfa_IR
dc.titleبررسی رابطه بین مالکیت متقابل و کارایی شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار تهران با تأثیر متغیر میانجی رقابت بازار محصولfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه حسابداری، دانشکده اقتصاد و مدیریت، دانشگاه ارومیه، ارومیه، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه حسابداری، دانشکده اقتصاد و مدیریت، دانشگاه ارومیه، ارومیه، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد مدیریت مالی، دانشکده اقتصاد و مدیریت، دانشگاه ارومیه، ارومیه، ایرانfa_IR
dc.citation.volume15
dc.citation.issue58
dc.citation.spage137
dc.citation.epage159


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد