تاثیر مدیریت هزینه و تمایز محصول بر عملکرد مالی بلند مدت
(ندگان)پدیدآور
مهرانی, ساساننوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
تحقیق حاضر به منظور فراهم آوردن اطلاعاتی در رابطه با تاثیر اعمال استراتژی های انتخابی شرکتها بر عملکرد مالی آنها صورت گرفته است. شرکت هایی که استراتژی مدیریت هزینه را پذیرفته اند از طریق قیمت تمام شده پایین تر نسبت به رقبای خود قادر خواهند بود سهم بازار خود را افزایش دهند. از سوی دیگر شرکت هایی که استراتژی تمایز محصول را به کار می گیرند می توانند از طریق فراهم کردن محصولاتی که کیفیت منحصر به فردی داشته به مزیت رقابتی دست یابند. از نتایج دیگر تحقیق آن است که اعمال استراتژی تمایز محصول در بلند مدت دوام بیشتری در مقایسه با استراتژی مدیریت هزینه دارد.
کلید واژگان
استراتژی مدیریت هزینهاستراتژی تمایز محصول
عملکرد مالی
بازده
شماره نشریه
27تاریخ نشر
2009-09-231388-07-01
ناشر
دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University
سازمان پدید آورنده
دانشیار دانشگاه تهرانشاپا
1735-11382538-2519




