محتوای اطلاعاتی پیش بینی سود شرکتها
(ندگان)پدیدآور
خالقی مقدم, حمیدآزاد, محمدنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
سود به عنوان مهمترین شاخص اندازه گیری عملکرد یک واحد اقتصادی، یکی از مباحث حسابداری است که از دیربازجایگاه ویژه خود را در مباحث تئوریک حفظ کرده است. حسابداری که از اوایل قرن بیستم، به صورت علمی و کلاسیک پا به عرصه فعالیت نهاده است، در چند دهه اخیر، به ویژه بعد از سالهای 1960 پس از طرح فرضیه ی بازار کارا، با شروع تحقیقات تجربی-اثباتی توسط بال و براون پیرامون محتوای اطلاعاتی سود حسابداری، به سرعت توانست مبانی تئوریک خود را برمبنای تفکر اثبات گرایی پایه گذاری کرده و تکامل بخشد. در این تحقیق، محتوای اطلاعاتی سود پیش بینی شده مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج به دست آمده حاکی از آن است که سود پیش بینی شده توسط شرکتها دارای محتوای اطلاعاتی و کارایی بوده و از این جهت اهمیت پیش بینی سود حسابداری به دلیل نقش و تاثیر آن در تصمیم گیری های استفاده کننده به ویژه سرمایه گذاران بارزتر میشود.
کلید واژگان
اعلام سود پیش بینی شدهسود پیش بینی شده
سود واقعی
قیمت سهام
بازده سهام
شماره نشریه
7تاریخ نشر
2004-09-221383-07-01
ناشر
دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University
سازمان پدید آورنده
عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطباییکارشناس ارشد حسابداری دانشگاه علامه طباطبایی
شاپا
1735-11382538-2519




