بررسی تأثیر پخش برنامههای با محتوای کارآفرینی در شبکههای استانی بر ترویج فرهنگ کارآفرینی (مورد مطالعه: شبکه زاگرس استان کرمانشاه)
(ندگان)پدیدآور
نادری, نادربهرامی نیا, بهارهسلیمانی, معیننوع مدرک
Textمطالعه موردی
زبان مدرک
فارسیچکیده
پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه بین پخش برنامههای مرتبط با کارآفرینی، ترویج فرهنگ کارآفرینی و بررسی وضعیت کنونی این ارتباط در شبکة استانی زاگرس کرمانشاه با روش توصیفی، از نوع همبستگی و به صورت کمی انجام شده است. جامعة آماری این پژوهش را دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشکدة علوم اجتماعی دانشگاه رازی کرمانشاه تشکیل دادهاند، که تعداد آنها ۴۶۰ نفر است. از این تعداد، ۲۱۰ نفر به عنوان نمونة آماری، بر اساس جدول مورگان و از طریق نمونهگیری تصادفی طبقهای با انتساب متناسب انتخاب شدند. ابزار گردآوری دادهها، پرسشنامة محققساخته بود و به منظور بررسی فرضیههای پژوهش، از آمار توصیفی و استنباطی، برای تحلیل دادهها از تحلیل عاملی تاییدی، تحلیل مسیر و آزمون t تکنمونهای استفاده شد. نتایج این پژوهش، رابطة بین پخش برنامههای مرتبط با کارآفرینی در شبکههای استانی و ترویج فرهنگ کارآفرینی را مثبت نشان داد، اما در وضعیت کنونی، پخش برنامههای مرتبط با کارآفرینی در شبکة استانی زاگرس در حالت پیشبرنده و تاثیرگذاری قرار ندارد.
کلید واژگان
برنامههای با محتوای کارآفرینیترویج فرهنگ کارآفرینی
شبکههای استانی
شبکه استانی زاگرس استان کرمانشاه
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2019-08-231398-06-01
ناشر
معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامیسازمان پدید آورنده
مدیر گروه مدیریت و کارآفرینی، دانشکده علوم اجتماعی، دانشگاه رازی، کرمانشاه، ایران.دانشجوی کارشناسیارشد مدیریت کارآفرینی، دانشکده علوم اجتماعی، دانشگاه رازی، کرمانشاه، ایران.
دانشجوی کارشناسیارشد مدیریت کارآفرینی، دانشکده علوم اجتماعی، دانشگاه رازی، کرمانشاه، ایران.
شاپا
1022-71802645-3797




