• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه رسانه
    • دوره 29, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه رسانه
    • دوره 29, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی رابطه بین مصرف رسانه و سرمایه گذاری در دارایی های مالی نوشتة مهدی مرادی * زکیه مرندی **

    (ندگان)پدیدآور
    پدیدآور نامشخص
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    494.1کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    سرمایه‌گذاری موتور محرک رشد اقتصادی جوامع است.  در این راستا عوامل مختلفی بر فرایند انتخاب نوع سرمایه‌گذاری افراد تأثیرگذار است؛ یکی از این عوامل رسانه‌ها هستند. در دنیای امروز، رسانه‌ها، به عنوان یک منبع اطلاعاتی مناسب و نافذ در همه امور یک جامعه دخالت دارند، در همین راستا نقش مهمی در آگاهی و اطلاع‌رسانی اعضای آن جامعه و در ارتباط با روش‌های سرمایه‌گذاری ایفا می‌کنند. بنابراین هدف از این مطالعه، بررسی رابطه بین مصرف رسانه و سرمایه‌گذاری در دارایی‌های مالی است. روش تحقیق توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعة آماری پژوهش حاضر، صاحبان مشاغل آزاد سطح شهر مشهد بود که با استفاده از نمونه‌گیری خوشه‌ای، 107 نفر از آنها برای نمونه انتخاب شدند. ابزار جمع‌آوری داده‌ها، پرسشنامة محقق ساختة مصرف رسانه و سرمایه‌گذاری بود. نتایج حاصل از بررسی فرضیه‌ها حاکی از آن است که بین مصرف رسانه‌های چاپی و سرمایه‌گذاری در اوراق مشارکت، بین مصرف رسانه‌های پخش و سرمایه‌گذاری در سپرده بانکی، اوراق مشارکت و سهام شرکت‌ها، و بین مصرف رسانه‌های دیجیتال و سپرده‌گذاری در بانک و سرمایه‌گذاری در سهام رابطه مثبت و معنادار وجود دارد. اما همین نتایج نشان می‌دهد بین مصرف رسانه‌های چاپی و سپرده‌گذاری بانکی و سرمایه‌گذاری در سهام، و بین مصرف رسانه دیجیتال و سرمایه‌گذاری در اوراق مشارکت رابطه معناداری وجود ندارد. نتایج مطالعه حاکی از تأثیر مهم رسانه‌ها، به‌خصوص رسانه‌های پخش در توسعة اقتصادی کشور است.
    کلید واژگان
    دارایی های مالی
    سپرده گذاری بانکی
    اوراق مشارکت
    سهام بورس اوراق بهادار
    رسانه

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2019-02-20
    1397-12-01
    ناشر
    معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

    شاپا
    1022-7180
    2645-3797
    URI
    http://qjmn.farhang.gov.ir/article_84933.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/133184

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب