مصـرف و سبک زنـدگی: رویکـردها، مسائل و آسیبها/نوشته : محمدسعید ذکایی
(ندگان)پدیدآور
پدیدآور نامشخصنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
این مقاله با مرور رویکردهای نظری درباره مصرف و سبک زندگی و خوانشهای متفاوت از مقولة مصرف در متن نظریهپردازیهای متفکران اجتماعی و فرهنگی مانند وبلن، بوردیو، داگلاس و ایشروود، بودریار، بومن و... به مطالعه موردی دربارة آثار رواج فرهنگ مصرفی در ایران و تحلیل آسیبشناسانه آن به ویژه در میان جوانان میپردازد و اینگونه نتیجه میگیرد که مصرف جوان ایرانی فقط لحظهای برای مصرف کردن، استفاده از موقعیت برای انطباق، همنوایی، لذت و سرخوشی است. مصرف نوعی استراتژی برای پر کردن زمان، شریک شدن در تجربة دیگران، خود ابرازی و تمایز است.
کلید واژگان
مصرفسبک زندگی
تمایز
خودابرازی
فرهنگ رسانهای
سیاست بدن
لذت
هویت
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2012-11-211391-09-01
ناشر
معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامیشاپا
1022-71802645-3797




