نمایش مختصر رکورد

dc.date.accessioned1399-07-08T22:27:44Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T22:27:44Z
dc.date.available1399-07-08T22:27:44Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T22:27:44Z
dc.date.issued2016-02-20en_US
dc.date.issued1394-12-01fa_IR
dc.date.submitted2015-08-04en_US
dc.date.submitted1394-05-13fa_IR
dc.identifier.citation(1394). بررسی میزان تأثیر تماشای شبکه‌های ماهواره‌ای بر نحوة گذران اوقات فراغت دانشجویان/ نوشته : بهاره نصیری و پریا شهاب الدین. فصلنامه رسانه, 26(4), 85-104.fa_IR
dc.identifier.issn1022-7180
dc.identifier.issn2645-3797
dc.identifier.urihttp://qjmn.farhang.gov.ir/article_51850.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/133022
dc.description.abstract<strong>استفاده روزافزون از رسانه‌ها سبب دگرگون‌شدن نحوة گذران اوقات فراغت و فعالیت‌های فراغتی شده‌است. رسانه‌های نوین فضاهای فراغتی چندگانه‌ای را برای مخاطبان فراهم کرده‌اند. این رسانه‌ها خصوصاً ماهواره سبب شده‌اند که فراغت از حالت محلی خارج شده و وجة جهانی و بین‌المللی به خود گیرد. </strong><strong>هدف مقاله حاضر این است که به بررسی میزان تأثیر تماشای شبکه‌های ماهواره‌ای بر نحوة گذراندن اوقات فراغت دانشجویان بپردازد. </strong><strong>این پژوهش </strong><strong>به‌لحاظ هدف کاربردی است و از نظر نوع داده کمّی و از حیث روش از نوع </strong><strong> تحقیقات </strong><strong>پیمایشی مقطعی است. جامعة آماری کلیه دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه آزاد</strong><strong> اسلامی</strong><strong> واحد علوم و تحقیقات تهران است. شیوة نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای و حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران 345 نفر تعیین شده‌است. از پرسش‌نامه جهت گردآوری اطلاعات و از نرم‌افزار اس‌پی‌اس‌اس برای تجزیه و تحلیل داده‌ها استفاده شده‌است. تجزیه و تحلیل داده‌ها در دو سطح توصیفی و استنباطی انجام شده‌است. در سطح استنباطی از آزمون کلموگروف اسمیرنوف و آزمون همبستگی پیرسون استفاده شده‌است. </strong><strong>یافته‌ها نشان داد که تماشای ماهواره بر نحوة گذراندن اوقات فراغت دانشجویان تأثیر مستقیم دارد؛ به این معنا که هر چه دانشجویان ساعت بیشتری را به تماشای شبکه‌های ماهواره‌ای می‌گذرانند نحوة گذراندن اوقات فراغتشان بیشتر تغییر می‌کند.</strong><strong> فراوانی و درصد پاسخگویی به سؤالات پرسشنامه نشان داد که دانشجویان اوقات فراغت خود را  بیشتر با مهمانی " پارتی“ ورزش و رفتن به  باشگاه و تماشای فیلم در خانه و خرید در مراکز تجاری می‌گذرانند. بیشترین میانگین مربوط به گویه "مهمانی و پارتی“ بود و به این معنا است که تماشای شبکه‌های ماهوار‌ه‌ای بر شرکت در مهمانی و پارتی تأثیر زیادی داشته‌است و کمترین میانگین مربوط به گویه " شرکت در مراسم عبادی و مذهبی“ و" شرکت در انجمن‌های علمی و ادبی“ است که این بدان معنا است که تماشای شبکه‌های ماهوار‌ه‌ای باعث شده دانشجویان کمتر در مراسم عبادی و مذهبی و در انجمن‌های علمی و ادبی شرکت کنند.</strong>fa_IR
dc.format.extent758
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherمعاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامیfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه رسانهfa_IR
dc.relation.ispartofRasanehen_US
dc.subjectشبکه‌های ماهواره‌ایfa_IR
dc.subjectاوقات فراغتfa_IR
dc.subjectدانشجویانfa_IR
dc.titleبررسی میزان تأثیر تماشای شبکه‌های ماهواره‌ای بر نحوة گذران اوقات فراغت دانشجویان/ نوشته : بهاره نصیری و پریا شهاب الدینfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.citation.volume26
dc.citation.issue4
dc.citation.spage85
dc.citation.epage104


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد