نمایش مختصر رکورد

dc.date.accessioned1399-07-08T22:27:37Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T22:27:37Z
dc.date.available1399-07-08T22:27:37Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T22:27:37Z
dc.date.issued2016-09-22en_US
dc.date.issued1395-07-01fa_IR
dc.date.submitted2016-03-14en_US
dc.date.submitted1394-12-24fa_IR
dc.identifier.citation(1395). سوگیری رسانه‌ای در بازارهای مالی (با تأکید بر علل فردی و سازمانی) نوشتة محسن میرزا ابوالحسن خان ‌ایلچی (محسن ایلچی. فصلنامه رسانه, 27(1), 149-172.fa_IR
dc.identifier.issn1022-7180
dc.identifier.issn2645-3797
dc.identifier.urihttp://qjmn.farhang.gov.ir/article_50812.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/132982
dc.description.abstract<strong>تاکنون پژوهش‌های گستردة بسیاری دربارة "سوگیری“ یا "جانبداری رسانه‌ای“ </strong>(Media Bias)<strong> در بازارهای مالی انجام شده‌است. برخی پژوهشگران آن را اثر روزنامه‌نگار </strong>(Journalist Effects)<strong> عنوان کرده‌اند و بعضی محققان هم سوگیری رسانه‌ای را در قلمرو فساد رسانه‌ای</strong> (Media corruption)<strong> تحلیل کرده‌اند. این تحقیق‌ بنا دارد سوگیری عامدانه رسانه‌های مالی را مورد واکاوی قرار دهد. </strong><br /> <strong>تحقیقات نشان می‌دهد که مداخلة رسانه‌های اقتصادی در بورس به سه روش متفاوت صورت می‌گیرد. روش اول، پوشش رویدادهایی اقتصادی است که امکان چشم‌پوشی از آن برای رسانه‌ها وجود ندارد. از این بُعد، نقش روزنامه‌نگاران در چارچوب " نظریة دروازه‌بانی“ قابل تبیین است. روش دوم، بزرگ‌نمایی و برجسته‌سازی رویدادهایی خاص است که سازمان رسانه به‌دلایل مادی و انتفاعی، مایل به انجام آن است. در نهایت، روش سوم، انتخاب‌های فردی روزنامه‌نگاران در پوشش خبری رویدادهایی است که از سوی خبرنگار یا سایر اعضای تحریریه به‌خاطر وجود انگیزه‌های فردی صورت می‌گیرد. پژوهش پیش‌ رو، ضمن بیان علل سوگیری رسانه‌ها در بازار سهام، علل فردی سوگیری روزنامه‌نگاران را با توجه به دلایل فردی و سازمانی مورد توجه قرار داده‌است. آن‌گاه اشکال و روش‌های جهت‌گیری خبرنگاران مالی در بورس تهران را بیان می‌دارد. روش تحقیق مورد استفاده در نگارش مقاله، روش" اسنادی-کتابخانه‌ای“ است. مؤلف در این مقاله با بهره‌گیری از نظریه‌های علوم ارتباطات، مدیریت رسانه‌ای و مدیریت مالی تلاش کرده با رویکردی میان‌رشته‌ای به یافته‌ها و نتیجه‌گیری برسد. اینکه بازارهای مالی توسعه‌یافته، به چه راهکاریی برای کنش سوگیرانه روزنامه‌نگاران دست یافته‌اند، سؤال دیگری است که مورد توجه قرار گرفته‌است. در نهایت، ‌خلأهای قانونی و مقررات یا سیاست‌های خودتنظیمی ‌سازمان‌های رسانه‌ای بیان شده‌است. </strong>fa_IR
dc.format.extent664
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherمعاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامیfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه رسانهfa_IR
dc.relation.ispartofRasanehen_US
dc.subjectروزنامه‌نگاری مالیfa_IR
dc.subjectبازارسهامfa_IR
dc.subjectسوگیری رسانه‌ایfa_IR
dc.subjectسازمان رسانه‌fa_IR
dc.titleسوگیری رسانه‌ای در بازارهای مالی (با تأکید بر علل فردی و سازمانی) نوشتة محسن میرزا ابوالحسن خان ‌ایلچی (محسن ایلچیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.citation.volume27
dc.citation.issue1
dc.citation.spage149
dc.citation.epage172


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد