مرور دوره 18, شماره 3 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 8 از 8
-
ساخت و محتوای مطبوعات عامه پسند: تحلیل محتوای صفحة اول هجده نشریه عامهپسند ن/وشتة :سیّدمحمد مهدیزاده
(معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2007-11-22)مقاله که خلاصه یک پژوهش علمی با روش تحلیل محتوا بر روی صفحه اول هجده نشریه عامهپسند ایرانی است، ضمن توصیف و تحلیل دادههای به دست آمده نتیجه میگیرد که موضوعات و رویدادهای هنری و ورزشی و بالطبع ستارههای ورزشی و هنری ...
-
مدیریت چینش اخبار رادیویی و تلویزیونی/نوشتة :اکبر نصراللهی
(معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2007-11-22)مقاله پس از تعریف مفهومی چینش اخبار و نقش اهمیت آن در فعالیتهای سردبیری، به دو سطح چینش اخبار اشاره میکند و پنج الگوی چینش اخبار در رسانهها را برمیشمارد. نقش تولید و نقش سردبیران، دو عامل مؤثر در چینش اخبار است که ...
-
آمار در اخبار: ارتباط مراکز آمار ملی با رسانههای خبری /نوشتة :مهناز درّیمنش
(معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2007-11-22)این مقاله با تأکید بر اهمیت برقراری ارتباط مطلوب بین مراکز آماری با رسانههای خبری، به بررسی اهمیت آمارهای رسمی برای ملتها و دولتها میپردازد. همچنین نشان داد ارزش آمار و بالا بردن آگاهی عمومی نسبت به آن را از وظایف مراکز ...
-
مدیریت سازمانهای رسانهای /نوشتة :دکتر علیاصغر کیا
(معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2007-11-22)این مقاله پس از بیان اهمیت فرهنگ در سازمان رسانهای و ارتباط میان فرهنگ و مدیریت، به توصیف و تحلیل تفاوتهای مدیریتی در دو شبکة رسانهای بیبیسی و سیانان میپردازد و نتیجه میگیرد که اگر سازمانی توانایی سازگاری با محیط ...
-
«استقلال تحریریهای» روزنامهنگاران و مشارکت آنان در مالکیت و مدیریت رسانهها / نوشتة :دکترکاظم معتمدنژاد
(معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2007-11-22)این مقاله با اشاره به نقش روزنامهنگاران در تأمین مصالح و منافع عمومی جامعه و ضرورت استقلال آنها از قدرت سیاسی و منافع اقتصادی صاحبان سرمایه، بر ضرورت مشارکت اعضای تحریهها در مالکیت و مدیریت رسانهها تحت عنوان «شرکت ...
-
رادیو ـ تلویزیون خدمت عمومی: مفهوم، ویژگیها، پیشینة تاریخی و علل بحران آن در دو دهة پایانی قرن بیستم /نوشتة :دکتر علیرضا پاکدهی
(معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2007-11-22)این مقاله، بخشی از یک پژوهش دانشگاهی است که به دلیل اهمیت و جایگاه رادیو ـ تلویزیون خدمت عمومی و فراز و فرود آن، به شرح و بسط مفهوم، ویژگیها، پیشینة تاریخی و علل شکلگیری و همچنین علل بحران آن در دو دهة پایانی قرن بیستم ...
-
نگاهی به چالش اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی مدیریت مطبوعات در ایران نقش فرهنگ سازمانی در مدیریت رسانه (مطبوعات) /نوشتة :دکتر علی گرانمایه
(معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2007-11-22)این مقاله خلاصة پژوهشی پیرامون وضعیت فرهنگ سازمانی حاکم بر روزنامههای صبح و عصر تهران و تأثیر آن بر شیوه مدیریت مطبوعات است که در سال 83 تهیه و در قالب رسالة دورة دکترا ارائه شده است. در بخشی از این پژوهش محقق با نظرسنجی ...
-
معنیشناسی ارزشی و موضعگیری ایدئولوژیک در گفتمان روزنامهنگاری /پی.آر.آر.وایت، ترجمة :دکتر پیروز ایزدی
(معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2007-11-22)این مقاله برای کشف سازوکارهای زبانی، چارچوب جدیدی ارائه میکند. براساس این سازوکارهاست که گزارشهای خبری در روزنامههای به اصطلاح دارای قطع بزرگ که از محتوای جدیتری برخوردارند، میتوانند ادعای بیطرفی و عینیت داشته باشند ...



