نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorاحمدی, عزت الهfa_IR
dc.contributor.authorعدلی پور, صمدfa_IR
dc.contributor.authorمیرمحمد تبار, سید احمدfa_IR
dc.contributor.authorابوترابی, فاطمهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T22:25:24Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T22:25:24Z
dc.date.available1399-07-08T22:25:24Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T22:25:24Z
dc.date.issued2015-08-23en_US
dc.date.issued1394-06-01fa_IR
dc.date.submitted2015-01-07en_US
dc.date.submitted1393-10-17fa_IR
dc.identifier.citationاحمدی, عزت اله, عدلی پور, صمد, میرمحمد تبار, سید احمد, ابوترابی, فاطمه. (1394). تأثیر شبکه اجتماعی فیس‌بوک بر ارزش‌های خانوادگی دانش‌آموزان مقطع متوسطه شهر تبریز. توسعه اجتماعی, 9(4), 107-134. doi: 10.22055/qjsd.2015.11932fa_IR
dc.identifier.issn2538-3205
dc.identifier.issn2588-6444
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22055/qjsd.2015.11932
dc.identifier.urihttp://qjsd.scu.ac.ir/article_11932.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/132120
dc.description.abstract<strong><em>یکی از نهادهای اصلی جامعه، خانواده می­باشد که بنظر می­رسد با ورود رسانه‌های اجتماعی در آنها، دستخوش تغییراتی شده است. </em></strong><strong><em>هدف پژوهش حاضر، مطالعه­ی تأثیر شبکه­ی اجتماعی فیس‌بوک بعنوان یکی از رسانه‌های </em></strong><strong><em>نوین</em></strong><strong><em> بر ارزش‌های خانوادگی دانش‌آموزان کاربر این شبکه­ی‌ اجتماعی مجازی است. در این زمینه از نظریه‌های </em></strong><strong><em>کنش</em></strong><strong><em>ارتباطی</em></strong><strong><em>هابرماس، نظریه­ی</em></strong><strong><em>کلی</em></strong><strong><em>و ولخارت</em></strong><strong><em>در</em></strong><strong><em>مورد</em></strong><strong><em>تأثیر</em></strong><strong><em>گروه و تئوری</em></strong><strong><em>­</em></strong><strong><em>های</em></strong><strong><em>ارتباط­جمعی استفاده شده است.</em></strong><strong><em>مقاله­ی حاضر بصورت پیمایشی و با استفاده از پرسش‌نامه­ی اینترنتی محقق‌ساخته در بین 300 نفر از دانش‌آموزان مقطع متوسطه­ی ‌شهر تبریز در سال تحصیلی 94-93 با بهره‌گیری از روش نمونه‌گیری در دسترس و داوطلبانه صورت گرفته است؛ همچنین برای تجزیه‌ و تحلیل داده‌ها از آزمون‌های کندال سی، پیرسون و رگرسیون استفاده شده است. یافته‌های تحقیق حاکی از آن است که شبکه­ی اجتماعی فیس‌بوک از جنبه‌های مختلف می‌تواند بر ارزش‌های خانوادگی تأثیر گذارد. بین </em></strong><strong><em>مدت زمان عضویت، میزان استفاده، میزان مشارکت و فعالیت در فیس‌بوک، </em></strong><strong><em>میزان وابستگی</em></strong><strong><em>به فیس‌بوک، فضای صمیمیت</em></strong><strong><em>در اثر وارد</em></strong><strong><em>شدن دانش‌آموزان</em></strong><strong><em>در محیط تعاملی فیس‌‌بوک، روابط احساسی</em></strong><strong><em>در اثر وارد</em></strong><strong><em>شدن دانش‌آموزان</em></strong><strong><em>در محیط</em></strong><strong><em>تعاملی فیس‌‌بوک و احساس</em></strong><strong><em>رضایت دانش‌آموزان از احساس</em></strong><strong><em>گمنامی در</em></strong><strong><em>فیس‌بوک و ارزش­های خانوادگی</em></strong><strong><em>رابطه‌ای معکوس وجود دارد؛ اما بین میزان</em></strong><strong><em>اطلاع خانواده</em></strong><strong><em>در استفاده­ی فرزندان</em></strong><strong><em>از فیس‌­بوک</em></strong><strong><em>و ارزش­‌‌های خانوادگی رابطه­ی معنادار مستقیمی وجود دارد.</em></strong>fa_IR
dc.format.extent335
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه شهید چمران اهوازfa_IR
dc.publisherShahid Chamran University Of Ahvazen_US
dc.relation.ispartofتوسعه اجتماعیfa_IR
dc.relation.ispartofQuarterly Journal of Social Development (Previously Human Development)en_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22055/qjsd.2015.11932
dc.subjectشبکه‌های اجتماعی مجازیfa_IR
dc.subjectفیس‌بوکfa_IR
dc.subjectارزش‌های خانوادگیfa_IR
dc.subjectدانش‌آموزان مقطع متوسطهfa_IR
dc.titleتأثیر شبکه اجتماعی فیس‌بوک بر ارزش‌های خانوادگی دانش‌آموزان مقطع متوسطه شهر تبریزfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیأت علمی گروه روانشناسی دانشگاه شهید مدنی آذربایجانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری جامعه‌شناسی دانشگاه تبریزfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری جامعه‌شناسی دانشگاه فردوسی مشهدfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری جامعه‌شناسی دانشگاه یاسوجfa_IR
dc.citation.volume9
dc.citation.issue4
dc.citation.spage107
dc.citation.epage134


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد