نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمحسنیان راد, مهدیfa_IR
dc.contributor.authorقدیمی, اسماعیلfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T22:23:44Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T22:23:44Z
dc.date.available1399-07-08T22:23:44Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T22:23:44Z
dc.date.issued2010-02-20en_US
dc.date.issued1388-12-01fa_IR
dc.date.submitted2009-04-29en_US
dc.date.submitted1388-02-09fa_IR
dc.identifier.citationمحسنیان راد, مهدی, قدیمی, اسماعیل. (1388). آسیب شناسی روابط عمومی در ایران. فصلنامه علوم اجتماعی, 16(47), 76-123.fa_IR
dc.identifier.issn1735-1162
dc.identifier.issn2538-2772
dc.identifier.urihttp://qjss.atu.ac.ir/article_5435.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/131523
dc.description.abstractمورد کاوی حاضر که برگرفته از رساله دکتری است، با استفاده از مطالعه کتابخانه ای، با تمرکز برروی اسناد مربوط به مقررات گذاری و نحوه سازماندهی حرفه روابط عمومی در ایران مشاهده حضوری فرایندهای کار حرفه ای در چهار وزارتخانه و مصاحبه های عمقی با مدیران کارشناسان و کارورزان آن ها انجام شده است. فقدان ساخت ها و زیر ساخت های مادی از جمله تکنولوژیکی از یک سو و فقدان ساخت ها و زیرساخت های مادی از جمله تکنولوژیکی از یک سو و فقدان مبانی فکری، حقوقی و مدیریتی از سوی دیگر سبب شده است تا روابط عمومی ها در ایران در پاسخگویی سیستماتیک و نهادینه شده به نیازهای افکار عمومی ناتوان باشند. در نتیجه کارکردهای روابط عمومی نه تنها در مقابل افکار عمومی بلکه به عنوان یک خرده سیستم در منظر سیستم بزرگ تر نیز نامطلوب به نظر می رسد. جایگاه مشتریان نزد این واحدها در سطحی نازل است. بنابراین بدون وجود استثنا میان نیاز واقعی مشتریان و قابلیت واقعی پاسخگویی روابط عمومی ها، شکافی به عمق توسعه دموکراتیک وجود دارد. مستندسازی نظام پاسخگویی به مشتریان به عنوان شاخص اصلی مشتری گرایی در سازمان های مدرن، در غیاب استراتژی ها و سیاست های مشتری مدارانه، وجود ندارد و اساسا گرایش به سوی تامین این گونه تمهیدات در برنامه و عمل روابط عمومی ها دیده نمی شود. بر اساس یافته های به دست آمده از این پژوهش روابط عمومی ها در ایران با الگوی تبلیغی سازگارند. اطلاع یابی از نیازها و انتظارات مشتریان و محیط در حال تغییر به عنوان فرایند اصلی کار در روابط عمومی ها و بستر لازم برای اطلاع رسانی و برقراری روابط و مناسبات سازنده و دوسویه عامدا مورد غفلت قرار گرفته و زیرساخت ها و ساختارهای پژوهشی لازم برای تحقق این امر وجود ندارد.fa_IR
dc.format.extent4429
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علامه طباطبائیfa_IR
dc.publisherAllameh Tabataba’i Universityen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه علوم اجتماعیfa_IR
dc.relation.ispartofSocial Sciencesen_US
dc.subjectآسیب شناسیfa_IR
dc.subjectمورد کاویfa_IR
dc.subjectسیستم هاfa_IR
dc.subjectساختار و کارکردfa_IR
dc.subjectسازمان و مشتری گراییfa_IR
dc.titleآسیب شناسی روابط عمومی در ایرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentهیئت علمی دانشگاه علامه طباطباییfa_IR
dc.contributor.departmentهیئت علمی دانشگاه علامه طباطباییfa_IR
dc.citation.volume16
dc.citation.issue47
dc.citation.spage76
dc.citation.epage123


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد