مرور دوره 16, شماره 47 بر اساس عنوان

  • آسیب شناسی روابط عمومی در ایران 

    محسنیان راد, مهدی؛ قدیمی, اسماعیل (دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2010-02-20)
    مورد کاوی حاضر که برگرفته از رساله دکتری است، با استفاده از مطالعه کتابخانه ای، با تمرکز برروی اسناد مربوط به مقررات گذاری و نحوه سازماندهی حرفه روابط عمومی در ایران مشاهده حضوری فرایندهای کار حرفه ای در چهار وزارتخانه و ...

  • تحلیل (SWOT) مشارکت شهروندی در طراحی الگوهای برنامه ریزی مدیریت شهری 

    رضوی الهاشم, بهراد؛ موسایی, میثم (دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2010-02-20)
    مقاله حاضر به دنبال پاسخگویی به دو سوال اساسی است. مشارکت شهروندی در طراحی الگوهای برنامه ریزی شهری چه جایگاهی دارد؟ نقاط قوت، ضعف، فرصت ها و تهدیدهای مشارکت شهروندان در طرح های برنامه ریزی شهری کدامند؟ برای پاسخ به پرسش ...

  • فرایند جهانی شدن و تاثیر آن بر نقش رسانه ها در حوزه فرهنگی ایران: مطالعه موردی تلویزیون 

    ساروخانی, باقر؛ کروبی, زهرا (دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2010-02-20)
    این مقاله، گزیده ای از یک پژوهش دانشگاهی است که به بررسی پدیده جهانی شدن و تاثیر آن بر نقش رسانه ها در حوزه فرهنگی ایران و نیز به بررسی این مساله می پردازد که جهانی شدن چه تاثیری بر نقش تلویزیون ایران در حوزه فرهنگ داشته ...

  • مقایسه نقش سرمایه اجتماعی و پایگاه اقتصادی اجتماعی در موفقیت تحصیلی دانش آموزان پیش دانشگاهی شهر ارومیه 

    سالار زاده, نادر؛ محبوبی, رضا (دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2010-02-20)
    دستیابی به رفاه مادی و معنوی، یکی از آرزوهای همیشگی انسان ها بوده است که در هر دوره ای از زندگی بشر، آرزو شکل خاصی به خود گرفته و ساز و کار خاص خود را در جامعه به وجود آورده است. به همین سبب هم بسیاری از طرح ها و برنامه ...

  • کارآفرینی و اخلاق اسلامی 

    هزار جریبی, جعفر (دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2010-02-20)
    در این مقاله به کارآفرینی منظر آموزه های اسلامی پرداخته شده است. همان گونه که اخلاق و ارزش های دینی برای تمام رفتارهای اجتماعی و عبادی خط مشی تعیین کرده است، برای کار و تلاش، و توسعه یافتگی در جامعه انسانی نیز تاکید مضاعفی ...

  • کاربرد رویکرد رولان بارت برای تحلیل نشانه شناختی بازنمایی گفتمان ایرانی – اسلامی در آگهی های تجاری تلویزیونی در ایران 

    عبداللهیان, حمید؛ حسنی, حسین (دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2010-02-20)
    هدف این مقاله مطالعه نحوه بازنمایی گفتمان ایرانی – اسلامی در آگهی های تجاری تلویزیونی در ایران است. در واقع مساله پژوهشی این مقاله آن است که با توجه به تاکید قوانین نظام سیاسی ایران برای گنجاندن ارزش ها و باورهای دینی و ...