آسیبشناسی گفتمان حاکم بر قوانین و مقررات تبلیغات بازرگانی
(ندگان)پدیدآور
بهرامی کمیل, نظامنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
در این مقاله با بررسی قوانین و مقررات تبلیغات بازرگانی و شرایط سیاسی -اجتماعی حاکم بر صنعت تبلیغات در ایران دو گفتمان حاکم براین صنعت از همدیگر متمایز می شود. گفتمان اول، گفتمان اطلاعاتی - امنیتی قبل از انقلاب ۵۷ و گفتمان دوم گفتمان مذهبی - ایدیولوژیک بعد از انقلاب ۵۷ است. در گفتمان بعد از انقلاب دو نگاه انتقادی و آسیب شناسانه قابل مشاهده است. نگاه انتقادی از سال ۵۷ تا پایان جنگ و شروع دوران سازندگی ادامه پیدا میکند. نگاه آسیبشناسانه نیز از دوران سازندگیجوانه زده و تا به امروز ادامه پیدا کرده است. نویسنده در انتها نتیجه میگیرد درگفتمان های قبلی معیارها و اولویت های اقتصادی در حاشیه قرار داشته است.
کلید واژگان
آسیب شناسیآگهیهای بازرگانی
تبلیغات
توسعه
جنسیت
صنعت تبلیغات
قوانین و مقررات
کودک
گفتمان
شماره نشریه
33تاریخ نشر
2006-05-221385-03-01
ناشر
دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University
سازمان پدید آورنده
دانشجوی دانشگاه علامه طباطباییشاپا
1735-11622538-2772




