• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه تحقیقات روانشناختی
    • دوره 6, شماره 21
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه تحقیقات روانشناختی
    • دوره 6, شماره 21
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    مقایسه خطای ادراکی و نیمرخ هوشی کودکان

    (ندگان)پدیدآور
    باغداساریانس, آتیناگلشنی, فاطمهقشقایی, مهناز
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    356.7کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    در این پژوهش به مقایسه خطای ادراکی و نیمرخ هوشی کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه- بیش¬فعالی و عادی پرداخته¬ است. جامعه آماری را تمامی کودکان پسر 7 تا 11 ساله مبتلا به اختلال نقص توجه- بیش¬فعالی (در کلینیک-های شهر تهران) و عادی شهر تهران تشکیل داده¬اند که از بین آن¬ها تعداد 30 کودک بیش¬فعال از دو کلینیک و تعداد 30 کودک نیز از کودکان عادی با استفاده از روش نمونه¬گیری در دسترس انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده در پژوهش حاضر نسخه نوین هوش¬آزمای تهران- استانفورد- بینه (1388) و آزمون¬های پونزو، مولر- لایر و خطای عمودی- افقی می¬باشد. مدل آماری پژوهش حاضر، تحلیل واریانس چندمتغیری به منظور بررسی ارتباط بین خطاهای ادراکی و هوشبهر کودکان با تأکید بر اختلال بیش¬فعالی است. در نهایت، یافته¬های پژوهش نشان داد که تفاوت معناداری بین خطای ادراکی و هوش کودکان عادی و کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه- بیش¬فعالی وجود دارد. بدین ترتیب که کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه- بیش¬فعالی از خطای ادراکی بالاتری برخوردارند و در بررسی نیمرخ هوشی نیز مشخص گردید هوش غیرکلامی و کلامی، حافظه فعال و دانش در کودکان عادی بالاتر از کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه- بیش¬فعالی می¬باشد.
    کلید واژگان
    خطای ادراکی
    نیمرخ هوشی
    اختلال نقص توجه- بیش‌فعالی
    کودکان عادی

    شماره نشریه
    21
    تاریخ نشر
    2014-03-21
    1393-01-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی
    سازمان پدید آورنده
    استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز
    استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز
    کارشناس ارشد روانشناسی کودکان استثنائی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز

    شاپا
    2383-0328
    2383-2304
    URI
    http://qpr.iauctb.ac.ir/article_511956.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/131088

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب