نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorباغداساریانس, آتیناfa_IR
dc.contributor.authorگلشنی, فاطمهfa_IR
dc.contributor.authorقشقایی, مهنازfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T22:22:34Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T22:22:34Z
dc.date.available1399-07-08T22:22:34Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T22:22:34Z
dc.date.issued2014-03-21en_US
dc.date.issued1393-01-01fa_IR
dc.date.submitted2015-05-26en_US
dc.date.submitted1394-03-05fa_IR
dc.identifier.citationباغداساریانس, آتینا, گلشنی, فاطمه, قشقایی, مهناز. (1393). مقایسه خطای ادراکی و نیمرخ هوشی کودکان. فصلنامه تحقیقات روانشناختی, 6(21), 49-64.fa_IR
dc.identifier.issn2383-0328
dc.identifier.issn2383-2304
dc.identifier.urihttp://qpr.iauctb.ac.ir/article_511956.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/131088
dc.description.abstractدر این پژوهش به مقایسه خطای ادراکی و نیمرخ هوشی کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه- بیش¬فعالی و عادی پرداخته¬ است. جامعه آماری را تمامی کودکان پسر 7 تا 11 ساله مبتلا به اختلال نقص توجه- بیش¬فعالی (در کلینیک-های شهر تهران) و عادی شهر تهران تشکیل داده¬اند که از بین آن¬ها تعداد 30 کودک بیش¬فعال از دو کلینیک و تعداد 30 کودک نیز از کودکان عادی با استفاده از روش نمونه¬گیری در دسترس انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده در پژوهش حاضر نسخه نوین هوش¬آزمای تهران- استانفورد- بینه (1388) و آزمون¬های پونزو، مولر- لایر و خطای عمودی- افقی می¬باشد. مدل آماری پژوهش حاضر، تحلیل واریانس چندمتغیری به منظور بررسی ارتباط بین خطاهای ادراکی و هوشبهر کودکان با تأکید بر اختلال بیش¬فعالی است. در نهایت، یافته¬های پژوهش نشان داد که تفاوت معناداری بین خطای ادراکی و هوش کودکان عادی و کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه- بیش¬فعالی وجود دارد. بدین ترتیب که کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه- بیش¬فعالی از خطای ادراکی بالاتری برخوردارند و در بررسی نیمرخ هوشی نیز مشخص گردید هوش غیرکلامی و کلامی، حافظه فعال و دانش در کودکان عادی بالاتر از کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه- بیش¬فعالی می¬باشد.fa_IR
dc.format.extent356
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزیfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه تحقیقات روانشناختیfa_IR
dc.subjectخطای ادراکیfa_IR
dc.subjectنیمرخ هوشیfa_IR
dc.subjectاختلال نقص توجه- بیش‌فعالیfa_IR
dc.subjectکودکان عادیfa_IR
dc.titleمقایسه خطای ادراکی و نیمرخ هوشی کودکانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentاستادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد روانشناسی کودکان استثنائی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزfa_IR
dc.citation.volume6
dc.citation.issue21
dc.citation.spage49
dc.citation.epage64


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد