مرور دوره 6, شماره 23 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 6 از 6
- 
بررسی ویژگیهای روانسنجی پرسشنامه کمال گرایی فراست و رابطه آن با اضطراب امتحان دانش آموزان (مطالعه موردی : دبیرستان های تهران) (دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی, 2014-09-23)پژوهش حاضر به بررسی ویژگیهای روانسنجی پرسشنامه کمال گرایی فراست و رابطه آن با اضطراب امتحان دانش آموزان (مطالعه موردی: دبیرستان های تهران) پرداخته است. متغیر کمال گرایی در این تحقیق شامل شش مؤلفه است که عبارتند از: نگرانی ...
 
- 
ارتباط بین میزان هوش معنوی و سبک مکانیزمهای دفاعی (دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی, 2014-09-23)هوش معنوی عبارت است از مجموعهای از تواناییها برای کاربست و ابراز منابع، ارزشها و ویژگیهای معنوی در جهت افزایش کنش و بهزیستی زندگی روزانه. بین هوش معنوی و مکانیزمهای دفاعی از نظر تاثیر در سلامت روان، رضایت از زندگی، ...
 
- 
تعیین رابطه کارکرد خانواده و هوش هیجانی با اضطراب دانش آموزان (دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی, 2014-09-23)هدف پژوهش حاضر تعیین رابطه کارکرد خانواده و هوش هیجانی با اضطراب دانش آموزان مونث دوره سوم دبیرستان بود. در این پژوهش همبستگی از جامعه مذکور، 252 نفر به شیوه تصادفی خوشه ای انتخاب و به وسیله پرسش نامه های کارکرد خانواده(FAD)، ...
 
- 
مقایسه اثربخشی گروه درمانی شناختی و آموزش شادکامی برجریان خون منطقه ای مغز بیماران افسرده با روش SPECT (دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی, 2014-09-23)تبیین علمی ارتباط ذهن و مغز حاصل تلفیق علوم اعصاب و روانشناسی است .در چند دهه اخیر دو انقلاب اساسی در این علم رخ داده است. اولی انقلاب شناختی که باعث شد روان شناسی رنگ و بوی شناختی به خود بگیرد و انقلاب دیگر و جدیدی که در ...
 
- 
ویژگیهای روانسنجی مقیاس فراهیجان دانشجویان (دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی, 2014-09-23)هدف از این پژوهش حاضر بررسی ویژگیهای روانسنجی مقیاس فراهیجان در بین دانشجویان بود. برای دستیابی به هدف پژوهش، مقیاس فراهیجان توسط 380 دانشجو (150 پسر و 180 دختر)که به شیوه نمونه گیری برداری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شده ...
 
- 
اثربخشی شن درمانی بر کودکان با اختلال کم توجه – بیش فعالی (دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی, 2014-09-23)هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر شن درمانی در کودکان کم توجه –بیش فعال استان تهران بود. بدین منظور با استفاده از پرسشنامه کانرز( 1998) و سینی شن غربالگری کودکان انجام گردید و 30 کودک (دختر ) کم توجه –بیش فعال 3-6سال بطور تصادفی ...
 



