مرور دوره 6, شماره 23 بر اساس تاریخ انتشار

  • بررسی ویژگیهای روانسنجی پرسشنامه کمال گرایی فراست و رابطه آن با اضطراب امتحان دانش آموزان (مطالعه موردی : دبیرستان های تهران) 

    لیاقت, ریتا؛ قاسمی, فریده (دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی, 2014-09-23)
    پژوهش حاضر به بررسی ویژگیهای روانسنجی پرسشنامه کمال گرایی فراست و رابطه آن با اضطراب امتحان دانش آموزان (مطالعه موردی: دبیرستان های تهران) پرداخته است. متغیر کمال گرایی در این تحقیق شامل شش مؤلفه است که عبارتند از: نگرانی ...

  • ارتباط بین میزان هوش معنوی و سبک مکانیزم‌های دفاعی 

    مزیدی, مهدی؛ حیدری, محمود (دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی, 2014-09-23)
    هوش معنوی عبارت است از مجموعه‌ای از توانایی‌ها برای کاربست و ابراز منابع، ارزش‌ها و ویژگی‌های معنوی در جهت افزایش کنش و بهزیستی زندگی روزانه. بین هوش معنوی و مکانیزم‌های دفاعی از نظر تاثیر در سلامت روان، رضایت از زندگی، ...

  • تعیین رابطه کارکرد خانواده و هوش هیجانی با اضطراب دانش آموزان 

    سپاه منصور, مژگان؛ دوائی, مهدی؛ محمدی, شمسی (دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی, 2014-09-23)
    هدف پژوهش حاضر تعیین رابطه کارکرد خانواده و هوش هیجانی با اضطراب دانش آموزان مونث دوره سوم دبیرستان بود. در این پژوهش همبستگی از جامعه مذکور، 252 نفر به شیوه تصادفی خوشه ای انتخاب و به وسیله پرسش نامه های کارکرد خانواده(FAD)، ...

  • مقایسه اثربخشی گروه درمانی شناختی و آموزش شادکامی برجریان خون منطقه ای مغز بیماران افسرده با روش SPECT 

    بحرینیان, سید عبدالمجید؛ نشاندار اصلی, عیسی؛ باغداساریانس, آنیتا؛ امامی پور, سوزان؛ عزیزی, مرتضی (دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی, 2014-09-23)
    تبیین علمی ارتباط ذهن و مغز حاصل تلفیق علوم اعصاب و روانشناسی است .در چند دهه اخیر دو انقلاب اساسی در این علم رخ داده است. اولی انقلاب شناختی که باعث شد روان شناسی رنگ و بوی شناختی به خود بگیرد و انقلاب دیگر و جدیدی که در ...

  • وی‍ژگیهای روانسنجی مقیاس فراهیجان دانشجویان 

    رضایی, نورمحمد؛ پارسایی, ایمان؛ نجاتی, عصمت؛ نیک آمال, میترا؛ هاشمی رزینی, سعداله (دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی, 2014-09-23)
    هدف از این پژوهش حاضر بررسی ویژگیهای روانسنجی مقیاس فراهیجان در بین دانشجویان بود. برای دستیابی به هدف پژوهش، مقیاس فراهیجان توسط 380 دانشجو (150 پسر و 180 دختر)که به شیوه نمونه گیری برداری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شده ...

  • اثربخشی شن درمانی بر کودکان با اختلال کم توجه – بیش فعالی 

    اشکان, ساناز؛ حمیدی, افتخار؛ آقایی, سید سعید (دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی, 2014-09-23)
    هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر شن درمانی در کودکان کم توجه –بیش فعال استان تهران بود. بدین منظور با استفاده از پرسشنامه کانرز( 1998) و سینی شن غربالگری کودکان انجام گردید و 30 کودک (دختر ) کم توجه –بیش فعال 3-6سال بطور تصادفی ...