تعیین رابطه کارکرد خانواده و هوش هیجانی با اضطراب دانش آموزان
(ندگان)پدیدآور
سپاه منصور, مژگاندوائی, مهدیمحمدی, شمسینوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
هدف پژوهش حاضر تعیین رابطه کارکرد خانواده و هوش هیجانی با اضطراب دانش آموزان مونث دوره سوم دبیرستان بود. در این پژوهش همبستگی از جامعه مذکور، 252 نفر به شیوه تصادفی خوشه ای انتخاب و به وسیله پرسش نامه های کارکرد خانواده(FAD)، هوش هیجانی(EQ-I) و اضطراب (BAI)مورد آزمون قرار گرفتند. پس از اینکه داده ها جمع آوری شد با استفاده از آمار توصیفی( فراوانی، شاخص های مرکزی، شاخص های پراکندگی و محاسبه ضریب همبستگی) و آمار استنباطی ( رگرسیون چند متغیره به شیوه همزمان)داده ها تجزیه و تحلیل شدند. یافته های پژوهش نشان داد بین کارکرد خانواده با اضطراب و همچنین بین هوش هیجانی با اضطراب رابطه منفی معنی دار وجود دارد(p
کلید واژگان
کارکرد خانوادههوش هیجانی و اضطراب
شماره نشریه
23تاریخ نشر
2014-09-231393-07-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزیسازمان پدید آورنده
استادیار روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزیاستادیار روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی
دانشجویی کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز
شاپا
2383-03282383-2304




