• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • رهیافت
    • دوره 16, شماره 37
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • رهیافت
    • دوره 16, شماره 37
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ساختارهای دانش مدار در عصر دانایی

    (ندگان)پدیدآور
    زلفی گل, محمد علیکیانی بختیاری, ابوالفضل
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    161.5کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    توانمندسازی علم منوط و مشروط به تقویت ساختارهای دانایی‌محور است، ساختارهایی که شرایط توسعه علمی کشور را فارهم نموده و در عین حال با پیشرفت‌های بین‌المللی همسو و در تعامل باشند، ارموزه علم بیش از هر زمان دیگر از ابعاد بین المللی برخوردار است و تبادل اطلاعات علمی و مشارکت در نظریه‌پردازی‌ها و پروژه‌های علمی بین المللی بیش از پیش گسترش یافته است پروژه‌های تحقیقاتی بین رشته ای و چندرشته‌ای و حتی بین موسسه‌ای شده است و مشارکت بسیاری از کشورها و رشته‌های مختلف را طلب می‌نماید در این وادی دانایی، کشورهایی می‌توانند مشارکت فعال در تولیدعلم و فن داشته باشند که زیرساخت، بنیان، ظرفیت و رشته‌های علمی مورد نیاز را ایجاد و پرورانده باشند و منابع انسانی خود را در تخصص‌ها و گرایش‌هایی تربیت کنند که منافع ملی کشور را تأمین و تضمین نماید در این مقاله به اختصار به برخی از بسترها و نیز چند علوم راهبردی مورد نیاز در راستای ارتقاء و توسعه علمی کشور، اشاره شده است.
    کلید واژگان
    بسترهای علمی
    نمایه سازی علم و فن بومی
    علم سنجی
    علوم راهبردی
    بانک ملی ایده
    پردیس انجمن های علمی

    شماره نشریه
    37
    تاریخ نشر
    2006-03-21
    1385-01-01
    ناشر
    مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور
    سازمان پدید آورنده
    -
    -

    شاپا
    1027-2690
    URI
    http://rahyaft.nrisp.ac.ir/article_13415.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/129013

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب