از انجمن معارف تا انجمن ترویج علم
(ندگان)پدیدآور
معتمدی, اسفندیارنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
این مقاله با خلاصهای از حکایتی که در چهار مقاله عروضی است آغاز میشود تا نشان دهد که «حکیم طبعی و کریم نفسی سبب جمع شدن حکما و فضلا خواهد شد و چون وسایل زندگی شان فراهم گشت با هم ارتباط مییابند و مولدعلم میشوند. آنگاه به معرفی انجمن معارف می پردازد که چگونه توانستند نهضت مدرسه سازی را در ایران پایهگذاری کنند و جریانی از انتقال دانش و فن جدید در ایران به وجود آورند که هماکنون سراسر شهرها و روستاهای ما از فرآوردههای آن بهرهمند هستند. به دبنال کرا انجمن معارف، از معاریف و نهادها و بنیادهایی سخن خواهیم گفت که توانستند با تلاش فراوان جامعه ایرانی را پویایی بخشد وب ه وضع کنونی برسانند. بخش پایانی مقاله به معرفی انجمن ترویج علم ایران و هدفها و وظایفی که در جهت همگانی کردنعلم، گسترش تفکر و طرز تفکر علمی و علاقهمند و فعال کردن افراد و گروهها به فرآیند علم دارد، میپردازد.
کلید واژگان
انجمن معارفمدرسه
کتاب
معلم
روش علمی
فرآورده علم
فرآیند علم
انجمن ترویج علم
شماره نشریه
33تاریخ نشر
2004-07-221383-05-01




