• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Research in Applied Linguistics
    • Volume 5, Issue 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Research in Applied Linguistics
    • Volume 5, Issue 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Impact of Differentiated Instruction Strategies and Traditional-Based Instruction on the Reading Comprehension of Iranian EFL Students

    (ندگان)پدیدآور
    Aliakbari, MohammadKhales Haghighi, Jaber
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    331.9کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    Research Article
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    This study investigates and compares the efficacy of differentiated instruction and traditional-based instruction on enhancing Iranian students' reading comprehension. Eight elementary, intermediate, and advanced classrooms from 1 language institute were chosen, and based on their performance on the pretests were further divided into 4 control and 4 treatment groups. Flexible grouping, tiered instruction, and tiered assignment strategies were adopted to differentiate the content, process, and product in the treatment groups. Results of the final achievement tests revealed that implementing differentiated instruction was effective in fostering the participants' reading comprehension in the elementary and intermediate classrooms, but no meaningful difference was found in the final performance of the advanced level classrooms.
    کلید واژگان
    Differentiated Instruction
    Reading Comprehension
    Flexible Grouping
    Tiered Instruction

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2014-04-01
    1393-01-12
    ناشر
    Shahid Chamran University of Ahvaz
    سازمان پدید آورنده
    Ilam University
    Ilam University

    شاپا
    2345-3303
    2588-3887
    URI
    http://rals.scu.ac.ir/article_10741.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/127768

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب