بررسی و تحلیل شاخصهای عملکرد آموزشی دانشگاه علوم دریایی به روش BSC- TOPSIS
(ندگان)پدیدآور
عالی پور, علیرضانصری, فرامرزنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
در عصری که صاحبنظران دانشگاهی به آن عصر دانایی و دانش محوری لقب دادهاند، بسیاری از فنون و تکنیکهای بهکار رفته در سازمانهای تجاری، مانند مهندسی مجدد فرایندها، مدیریت کیفیت جامع، بهبود مستمر، مدل کارت امتیازی متوازن، مورد پذیرش دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی قرار گرفتهاند. هدف از این پژوهش تعیین جنبههای مهم ارزیابی عملکرد دانشگاهها در راستای چشمانداز آموزش عالی با استفاده از کارت امتیازی متوازن و اولویتبندی شاخصهای ارزیابی عملکرد دانشگاهها به روش تاپسیس فازی میباشد. جامعه آماری تحقیق، اساتید و مسئولین آموزشی دانشگاه علوم دریایی میباشند. به منظور جمعآوری دادهها با مصاحبه حضوری و استفاده از تجارب و نظرات مدیران دانشگاهها به تعیین فاکتورهای اصلی موفقیت، شاخصها و اهداف کلان موسسات آموزشی که در راستای هم میباشند پرداخته شده است. نتایج تحقیق نشان میدهد که رتبه یک شاخصهای ارزیابی عملکرد در مؤسسات آموزش عالی با محوریت دانشگاه علوم دریایی؛ مربوط به «گرایشهای جدید تحصیلات تکمیلی»، رتبه دوم «رشد اعتبارات پژوهشی» و رتبه سوم به «رشد امکانات و فضاهای آموزشی» اختصاص یافت.
کلید واژگان
دانشگاهارزیابی عملکرد آموزشی
کارت امتیازی متوازن
تاپسیس فازی
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2017-08-231396-06-01
ناشر
دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهرسازمان پدید آورنده
استادیار مدیریت آموزشی دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهراستادیار مدیریت راهبردی دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر




