نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمهرابی, مسعودfa_IR
dc.contributor.authorگرامی پور, مسعودfa_IR
dc.contributor.authorمهدی زاده, سید محمدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T21:46:17Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T21:46:17Z
dc.date.available1399-07-08T21:46:17Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T21:46:17Z
dc.date.issued2018-11-22en_US
dc.date.issued1397-09-01fa_IR
dc.date.submitted2019-02-19en_US
dc.date.submitted1397-11-30fa_IR
dc.identifier.citationمهرابی, مسعود, گرامی پور, مسعود, مهدی زاده, سید محمد. (1397). تأثیر خصیصه‌های شخصیتی بر تاثیرپذیری از رسانه ها براساس ابعاد شخصیتی MMPI. جامعه فرهنگ رسانه, 7(28), 113-144.fa_IR
dc.identifier.urihttp://scm.iaocsc.ir/article_82868.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/117855
dc.description.abstract<br /> <br /> <br /> <br /> پژوهش حاضر به دنبال بررسی رابطه بین شخصیت و میزان تاثیر پذیری از الگوسازی رسانه ها از ورزشکاران مشهور است. در این حوزه با استفاده از روشی میان رشته ای به دنبال بررسی رابطه بین تیپ شخصیتی و تاثیرپذیری جوانان و نوجوانان از الگوسازی رسانه ها از چهره های ورزشی بودیم. همچنین با استفاده از نظریه های ارتباطات و روانشناسی شخصیت، به تبیین این مسئله پرداختیم. متغیرهای مستقل این تحقیق تیپ شخصیتی، پایگاه اقتصادی- اجتماعی و ویژگی های جمعیت شناختی، متغیر واسط مصرف رسانه ای و مخاطب فعال و متغیر وابسته هم تاثیرپذیری مخاطبان بوده است. تحقیق حاضر از نظر جمع آوری اطلاعات روش تحقیق همبستگی از نوع تحلیل ماتریس کوواریانس به روش تحلیل مسیر بود. جامعه آماری این تحقیق، جوانان و نوجوانان شهر تهران گروه سنی(15-35) سال و روش نمونه‌گیری خوشه ای چندمرحله ای بود. در تحقیق حاضر از دو ابزار اندازه گیری- پرسشنامه استاندارد و محقق ساخته- استفاده شد؛ براین اساس به منظور سنجش شخصیت پاسخگویان از پرسشنامه استاندارد MMPI فرم کوتاه 71 سوالی و به منظور سنجش میزان تاثیرپذیری از الگوهای رسانه ای از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد. مقدار آلفای کرونباخ محاسبه شده برای تمامی مقیاس‌ها – استاندارد و محقق ساخته- بیش از 0.7 بود که بیانگر همسانی درونی مناسب بین گویه‌هاست. نتایج تحقیق نشان داد، بین تیپ شخصیتی اسکیزوفرنی و تاثیر پذیری از الگوسازی رسانه ای از چهره های ورزشی رابطه مستقیم و معناداری وجود دارد.fa_IR
dc.format.extent2405
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطاتfa_IR
dc.publisherIranian Association for cultural studies & communicationen_US
dc.relation.ispartofجامعه فرهنگ رسانهfa_IR
dc.relation.ispartofSociety Culture Mediaen_US
dc.subjectیادگیری اجتماعیfa_IR
dc.subjectشخصیت و تیپ شخصیتیfa_IR
dc.subjectالگو پذیریfa_IR
dc.subjectتعامل فرا اجتماعی و روابط فرا اجتماعیfa_IR
dc.subjectشبه تعامل رسانه ایfa_IR
dc.titleتأثیر خصیصه‌های شخصیتی بر تاثیرپذیری از رسانه ها براساس ابعاد شخصیتی MMPIfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentکارشناس روابط عمومیfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیات علمی دانشگاه خوارزمیfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطباییfa_IR
dc.citation.volume7
dc.citation.issue28
dc.citation.spage113
dc.citation.epage144


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد