نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorخسروی, حسینfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T21:43:47Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T21:43:48Z
dc.date.available1399-07-08T21:43:47Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T21:43:48Z
dc.date.issued2014-09-23en_US
dc.date.issued1393-07-01fa_IR
dc.date.submitted2018-03-31en_US
dc.date.submitted1397-01-11fa_IR
dc.identifier.citationخسروی, حسین. (1393). بازاریابی در کتابخانه ها: مفاهیم، قوانین و چالشها. شمسه: نشریه الکترونیکی سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی, 6(24251393), 1-14.fa_IR
dc.identifier.issn2008-451X
dc.identifier.urihttp://shamseh.aqr-libjournal.ir/article_60122.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/116894
dc.description.abstractاز یک طرف زندگی در عصر انفجار اطلاعات، کتابخانه ها را ملزم می سازد که در شیوه های سنتیِ ارائه خدمات و محصولات خود تجدید نظر به عمل آورده و برای بقا در جامعه جهانی از رویکردهای نوین مثل بازاریابی در این زمینه استفاده کنند؛ از طرف دیگر ناآگاهی یا درک نادرست کتابداران و کتابخانه ها از بازاریابی در این رابطه می تواند منجر به شکست کتابخانه در تحقق اهداف خود شود؛ از اینرو هدف از نگارش مقاله حاضر واکاوی مفهوم بازاریابی در کتابخانه ها، اصول حاکم بر آن و نیز مروری بر چالش های موجود در این زمینه است. در نگارش این مقاله از رویکرد مروری – تحلیلی و نیز روش مطالعات کتابخانه‌ای استفاده شده است. بازاریابی به طور گسترده ای در محیط کتابداری و اطلاع رسانی قابل اجرا بوده و می تواند به فلسفه توسعه کتابخانه ها تبدیل گردد؛ زیرا بازاریابی فرصتی را فراهم می کند تا کتابداران بدانند چگونه می توانند خدمات موثر و کارآمدی را به کاربران یا مشتریان بالقوه و بالفعل خود ارائه دهند. همچنین اصول کتابداری دارای دلالتهای مفیدی برای بازاریابی در کتابخانه هاست و چنانچه موانع موجود در این زمینه مرتفع شوند؛ کتابخانه ها به رشد و شکوفایی چشمگیری در جامعه دست خواهند یافت.fa_IR
dc.format.extent729
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherسازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضویfa_IR
dc.relation.ispartofشمسه: نشریه الکترونیکی سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضویfa_IR
dc.subjectبازاریابیfa_IR
dc.subjectبازاریابی در کتابخانه هاfa_IR
dc.subjectموانع بازاریابیfa_IR
dc.subjectقوانین کتابداریfa_IR
dc.titleبازاریابی در کتابخانه ها: مفاهیم، قوانین و چالشهاfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد تالار محققان کتابخانه مرکزی آستان قدس رضویfa_IR
dc.citation.volume6
dc.citation.issue24251393
dc.citation.spage1
dc.citation.epage14


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد